خاکریز مجازی

رسانه جوان بصیر و انقلابی

خاکریز مجازی

رسانه جوان بصیر و انقلابی

خاکریز مجازی
بصیرت، قرآن، حدیث، احکام، مناسبتهای مذهبی، دروس حوزه، مداحی، طلبگی ...
پیوندها

دانلود مراسم شب پنجم محرم 1394 حاج محمود کریمی و کربلایی حنیف طاهری 

 

متن اشعار شب سوم محرم 94 کریمی چیذر

روضه

عمه شب محبوبه امشب معلوم حالم خوبه امشب

میکوبه قلبم مثل گنجیشک عمه دلم اشوبه امشب

عمه ببین که جای اون دست سرخی هنوز رو گونه داره

بابام داره امشب میادش ای بچه ها کی شونه داره

تاریکه اما خیلی خوبه مهتاب امشب نیست عمه

بابام من و اینجور ندیده موهام مرتب نیست عمه

عمه از درد لبهام زیر دندون زخم توی لبهام میسوزه

 شبا چقدر سرده خرابه عمه کف پاهام میسوزه

 کاشکی مدینه بودیم عمه ای کاش نا محرم نداشتیم

 مرحم نداریم کاش میشد معجر رو زخمامون میذاشتیم

 عمه بابام بیاد خرابه منم باهاش میرم ایشاالله

 بابام بیاد میگم بهش که عمه یه پا مرده ما شاالله

 میگم بهش وقتی که رفتی عمه به جای ما کتک خورد

 افتادم از رو ناقه اونشب با مشت دندونام ترک خورد

 افتادم و از حال رفتم من خواب بودم با لگد زد

 اصلا نفهمیدم که چی شد بابا خلاصه خیلی بد زد

 خیلی دیگه بی حوصلم من بابام خیلی دیر کرده

کاری براش پیش اومده یا موهاش به نیزه گیر کرده


روضه

 یه حسی داره میگه الان جونم به روی لبهام اومد

 عطر بابامه بوی سیبه عمه کمک کن بابام اومد

گم کردم عمه دست و پام و جونی نمونده توی دستام

عمه مراقب باش نیفته بابام و بگذار روی پاهام

 بابا سلام ویرونمون و امشب چراغون کردی بابا

 سنگین شده سایت عزیزم یاد غریبون کردی بابا

نیاوردی عموم و شکوه به عباست کنم من

چشمام نمی بینه که باید با دست احساست کنم من

چشمام نمی بینه که با دست دارم پی چشمات میگردم

تو حسرت یک بوسه مردم دارم پی لبهات میگردم

من چی شدم تو چی شدی وای بر باد رفته ارزوهام

تو بوی خون روی موهات من بوی دود روی موهام

بابا دروغ هر کی گفته ما پیش دشمن کم اوردیم

بابا خیالت جمع باشه بابا غذا دادن نخوردیم

تو کوچه های شام تا مرگ با عمه ها صد بار رفتم

از تو چه پنهون تا رسیدیم بابا بگم بازار رفتم

روضه (میرداماد)

نبودی تو بابا ز هر گوشه غم ریخت

ببین جای خالیت چه خاکی سرم ریخت

با قد خمیده موهام زد سپیده

ببین کار زجر و قیافم بهم ریخت

ببین دندونام و یه جور زد اونم ریخت

ببین زیر چادر موهامم یه کم ریخت

بابا این رخت و لباسم خنده داره مگه نه

بابا این التماسم خنده داره مگه نه

هر جا میزدن هر جور میزدن

مردا میزدن زنا میزدن

هی گفتم پاهام با پا میزدن

میخوردم زمین اما میزدن

کافی بود بگم زهرا میزدن

یه چند روزی بعد کبودی پلکام

رسیدم به شهر پر از زخم و دشنام

دلم خواست بمیرم تا نذری نگیرم

من از یک غریبه تو دروازه شام

زمینه

وقتی میگن تو نیمه شب از قافله جا موندی

وقتی میگن از خار راه با گریه از پا موندی

وقتی میگن با چه حالی اومدی میمیرم

وقتی میگن روضت و زبون میگیرم

از این که موندی تو راه بهم برخورد

پیاده اومدی اه بهم برخورد

سیلی نا خود اگاه بهم برخورد

اه بهم برخورد

***********

وقتی میگن از درد اون زنجیر رو دوش تو

وقتی میگن گوشواره ها کنده شد از گوش تو

با روضه معجر تو گریه هام خون میشه

وقتی میگن از موهای تو چشام خون میشه

از این که معجرت سوخت بهم برخورد

چادر روی سرت سوخت بهم برخورد

تو اتیشا پرت سوخت بهم برخورد

اه بهم برخورد

***********

وقتی میگن اون منزل اخر چقدر پیرت کرد

وقتی میگن شام بلا از زندگی سیرت کرد

وقتی میگن از اسارتت مدام میسوزم

وقتی میگن با چه حالی رفتی شام میسوزم

از این مسیر دشوار بهم برخورد

کشوندنت تو بازار بهم برخورد

ناموس حق تو انظار بهم برخورد

اه بهم برخورد

زمینه

یوسف مصر بقا در همه عالم تویی

در طلبت مرد و زن امده با درهمند

خاک سر کوی تو زنده کند مرده را

زان که شهیدان تو جمله مسیحا دمند

مرده بودم زنده شدم عشق تو را بنده شدم

دولت عشق امد و من دولت پاینده شدم

یار حسین دلدار حسین یا سید الاحرار حسین

صفا و مروه دیده ام گرد حرم دویده ام

هیچ کجا برای من کرب و بلا نمیشود

جان حسین جانان حسین عالم سن قربان حسین

یل یاتار طوفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی

واحد (میرداماد)

خبر داری تب کردم ای بابا خبر داری پر درم ای بابا

خبر داری که گوشواره هام و توی خیمه گم کردم ای بابا

خبر داری چهل منزل پی تو میگردم ای بابا

خبر دارم افتادی از نیزه خبرداری افتادم از ناقه

از اون شب که دشمن من و میزد هنوز ای بابا صورتم داغه

خبر سنگینه عدو بی دینه دیگه چشم من نمی بینه

************

چرا اینقدر قلبم اشوبه دلم داره تو سینه میکوبه

چرا صورتت زخمی سنگه رو لبهاتم انگار جای چوبه

نپرس از من از احوالم تو خوب باشی حال من خوبه

نداری تو عمامه من معجر موهات سوخته موی منم سوخته

شدم جون بر لب میرم من امشب حلالم کن عمه جون زینب

واحد

نگو رقیه بگو کمال روضه نگو رقیه

به سمت ارباب نماز عمه زینب و وضو رقیه

شبیه اصغر نداشت جز شهادت ارزو رقیه

ز گوش گفته نگفته از فشردن گلو رقیه

ز گوش گفته نگفته از کشیدگی مو رقیه

شبیه زهرا دوباره خورده سیلی از عدو رقیه

رسیده وقتی که دم زند ز روضه مو به مو رقیه

زبان گشودم منم که شاهد غمی نگفته بودم

به یاد گریه بی صدات برای سرخیه اون چشات

بلند گریه میکنم برات

************

همه عزا شد دلم مقیم سرزمین کربلا شد

به دست عباس یکی یکی تمام خیمه ها به پا شد

گذشت نه روز سه سال زندگی شاد من عزا شد

برادرم رفت تن علی اکبرم جدا جدا شد

و جسم قاسم پر از رد عمیق نعل اسب ها شد

چه قیمتی داشت دو قطره اب خواستم عمو فدا شد

سه شعبه امد سر علی اصغر از تنش جدا شد

به صدر سینه نفس نفس و شمر جالس علی شد

نشستم و بعد نشست روی سینه و دوباره پا شد

دوازده بار دم زمین و اسمان من القفا شد

شروع روضست حرامیان که پایشان به خیمه وا شد

به یاد گریه عمه هات برای زنجیر دست و پات

بلند گریه میکنم برات

**********

قدم کمان شد که قاتلم شکستگی استخوان شد

زمان به سرعت گذشت و ناگهان رسید عصر غارت

به هر طریقی مرا زدند روز و شب به قصد غربت

به غیر سیلی چقدر تازیانه خورده روی صورت

در ان شلوغی گره نخورده معجرم نبود فرصت

رسید دستی به قصد گوشواره های من به سرعت

کشید از گوش کشید و بعد از ان فروخت زیر قیمت

به یاد سپیدی موهات برا ماجرای پر بلات

بلند گریه میکنم برات

دودمه

اوردنت خودت نیومدی شکر خدا به ما سری زدی

پس کو تنت که با سر اومدی

دلم تنگه دلم خونه دلم میخواد همه با هم بریم خونه

شور

باذن الله و باذن رسول الله و

باذن ولی الله امیر المومنین

ادخلوها بسلام امنین

بفرمایید روضه بفرمایید ماتم

بفرمایید هیئت دهه اول محرم

سینه زنای شاه دین به کربلا خوش امدین

*********

بحول لله و بحول حبیب الله و بحول امین الله

توی سینه زنی ذکرم اینه

 حب الحسین عجننی

چقدر خوبه دنیا چه اربابی دارم

ینی میشه بازم روی خاکش سر بذارم

وعده ما سینه زنا پایین پای کربلا

*********

دلم خونه برا ارباب پریشونه

برا ارباب که میخونه صاحب الزمان

السلام علی الذبیح العطشان

سلام ای دل خسته سلام ای بی یاور

سلام ای لب تشنه به زیر نیزه و خنجر

 

 

 

 

 

دانلود فایل های صوتی

 



ارشیو کامل اشعار حاج محمود کریمی : shear.blog.ir

*******************************

دانلود مراسم شب سوم محرم 1394 حاج سید مجید بنی فاطمه

 

متن اشعار شب سوم محرم 94 بنی فاطمه ریحانه الحسین

روضه

هر کس از دل دعا دارد امیدی بر شفا دارد

درد ما را تویی درمان درد دوری دوا دارد

وقت گذر است بیا مهدی چشمم به در است بیا مهدی

با چشمم راهت را جارو زده ام من منتظرم

با دست خالی بر تو رو زده ام من منتظرم

بیا اقای من

**************

همه شادند دخترت گریان همه خوابند و دخترت بیدار

خیلی امروز مردم این شهر دادنم با نگاهشان ازار

دخترت را ببر به همراهت خسته از دست روزگار شده

یا که تشخیص تو شده مشکل یا دو چشم رقیه تار شده

گر به دور سرت نمی گردم پر پرواز من شکسته شده

مثل سابق زبان نمیریزم دو سه دندان من شکسته شده

وسط ازدحام و خنده شام بغض تنهایی ام ترک میخورد

هر کجایی که گریه میکردم عمه ام جای من کتک میخورد

دختری چندکوچه بالا تر تا من و رخت پاره ام را دید

بین دستش عروسکس ام داشت به من و حال روز من خندید

میکشم دست بر سر و رویت چقدر پلک تو ورم دارد

بر لبت زخم تا بخواهم هست ولی انگار بوسه کم دارد

انقدر روی خار ها رفتم به خدا هر دو پای من زخم است

لرزش دست من طبیعی نیست نوک انگشت های من زخم است

*****************

دیر اومدی بابا حق داری که دخترت و به جا نمیاری

دیر اومدی بابا خدا رو شکر که عمو رو اینجا نمیاری

دیر اومدی بابا برا چی شیر خواره رو پیش ما نمیاری دیر اومدی بابا

دم سحر اومدی چه بی خبر اومدی تنت کجا مونده که فقط با سر اومدی

درد دلام زیادن به جون ما افتادن هر کاری کردم بابا سرت رو پس ندادن

*********

دیر اومدی بابا نمیدونی تو این سفر چی سرم اومده

دیر اومدی بابا هر کی که از راه رسیده دخترت و زده

دیر اومدی بابا انقدر برات بگم که زجر بی حیا بده

چه بی هدف می کشید به هر طرف می کشید من و برا کینه از شاه نجف می کشید

بعد تو از غم پرم خیلی ازت دلخورم انقده خوردم زمین خاکی شده چادرم

زمینه

از طرف زهرا میرسه دست ما شال عزای تو

روی لبم نوحه و دم یا حسین

روضه به پا میشه خیمه ما میشه کرب و بلای تو

تا که میگم زیر علم یا حسین

زمینه

من از غصه دوری تو میمیرم

 من از دست تموم شهر دلگیرم

همین دیشب بود که خواب تو رو دیدم

دیدم با سر تو پیش خدا میرم

من و ببر تموم تنم درد میکنه

من و ببر بابا کمرم درد میکنه

بیا بریم بدون تو من دق میکنم

مثه رباب تموم سرم درد میکنم

یادم نمیره ازار دیدم بازار دیدم

تا مونده بودم و بعد از اون دیگه تار دیدم

بیا بریم که دیگه رقیه پیر شد

من و ببر بابا جونم دیر شد

بابا

*************

نبودی بابا هر دفعه زمین خوردم

فقط اسمت و زیر دست و پا بردم

همون لحظه که از ناقه افتادم

دعام این بود کاش همون جا میمیردم

عجب شبی یکی همه موهام و کشید

چشای من بابا دیگه هیچ جا رو ندید

تا کاروان همش این و گفتم با خودم

که کاش صدا به گوش علمدار می رسید

دیدی که سوخته موهام بابا تنهام بابا

راستی نداری مرحم واسه زخام بابا

کبودی بدن من زود بود

برای پر زدن من زود بود

بابا

************

نبودی عمه تو بزم شراب اومد

نبودی دختر تو با طناب اومد

تموم گریه هاش و بچه ها دیدن

ندیدی بابا چی سر رباب اومد

بگو بهش چشات و به گهواره ندوز

بگو بسه که دق میکنی اخر یه روز

شبا تا صبح یه گوشه ای هق هق میکنم

اخه رباب تو فکر علمدار هنوز

پر میکشم دیگه من مشب از ویرونه

حال من و توی این شبها کی میدونه

از این همه غل و زنجیر سیرم

 حلال کن من و عمه میرم

بابا

زمینه

مجنون باید با لیلا باشه

ماهی باید با دریا باشه

بابا همش خودت می گفتی

دختر باید با بابا باشه

بابا اینا نامردن اینا با ما بد کردن

گفتم بابام و می خوام برام یه سر اوردن

بابا ببین شده دل من اروم تو

بابا ببر دیگه رقیه خانومت و

واحد

ای همه جا سایه تو روی سرم ثار الله

ناله کنم هم نفس اهل حرم ثار الله

مبادا بدون تو زنده بمانم

مبادا دمی نوحه ات را نخوانم یا حسین

نوحوا علی الحسین سلطان کربلا

***********

بی خبرم خون جگرم پس تو کجایی بابا

ناله کنم تا به سحر تا تو بیایی بابا

بیا تا شبی را کنارت بمانم

بیا تا برای تو از دل بخوانم یا حسین

نوحوا علی الحسین سلطان کربلا

***********

امده ای منزل ما ای سر خونین بابا

بسته ام از ستاره هه حجله رنگین بابا

سلام ای به دامان من ارمیده

تو با من بخوان ای گلوی بریده یا حسین

نوحوا علی الحسین سلطان کربلا

واحد

سر امد شام غم هایم مه عیدم کجا بودی

شب ارامشم صبح امیدم کجا بودی

سفر انقدر طولانی نگفتی دختری داری

نمیدانی چه بعد از عمه پرسدیم کجا بودی

مغیلان چیست میدانی فقط این را بگو عمه

ز پایم دانه دانه خار میچیدم کجا بودی

نه لالایی نمی خواهم دگر اما در این مدت

که من زا درد یک شب هم نخوابیدم کجا بودی

نبودی زجر کاری کرد حتی گفتنش سخت است

به خود پیچیدم از ان درد پیچیدم کجا بودی

نمیخواهم بگویم که کجا رفتم نمی خواهم

بپرسم از تو در بازار چرخیدم کجا بودی

نمیخواهد بگویی که کجا رفتی نمی خواهم

که زا خاکستر گیسوت فهمیدم کجا بودم

به زحمت روی پنجه ایستادم در میان بزم

خودم با چشم خود دیدم خودم دیدم کجا بودی

واحد

اره این دل دلداری داره که قدرش و نمیدونه

چه کنم از دست این دل که همیشه دل سرگردونه

دل من دلدارش تو نبض من هر بارش تو

توی این دنیا و اون دنیا هم یارش تو

واسه مجنون لیلایی واسه تشنه دریایی

خدایی که اقای اقای اقایی

شور

وقتی دل تنگم نمیشه برم

من اروم میشم با عکس حرم

قلبم محتاجه یه جرعه نفس

من باشم با تو همین من و بس

دل تنگی یعنی حال من

دل تنگی شد وبال من

دل تنگی سخته واسه اون که هوایی میشه

بی تابی یعنی گریه ها

بی تابی بغض تو صدا

بی تابی یعنی نوکرت کربلایی میشه

حرم من و اشک و اه حرم من و خیمه گاه

حرم من و قتلگاه

**************

دل توی صحن تو مونده چقدر

دل تنگت بودم من از شب قدر

دعا کردم از کرامت تو

تقدیرم باشه زیارت تو

اینجا هم مثل کربلاست

اینجا هم روضتون به پاست

اینجا هم مادرت میاد و برات میخونه

وای از درد فراق من

شبهای جمعه داغ من

ناله بی بی فاطمه با یه قلب خونه

حرم هوای مرقد حرم دلامون پر زد

حرم مادرت اومد

دانلود فایل های صوتی

 shear.blog.ir

*******************************

دانلود مراسم شب سوم محرم 1394 حاج سید مهدی میرداماد قم

 

متن اشعار شب سوم محرم 94 میرداماد قم

روضه

بیا که خانه دل بی تو رو به ویرانیست

هوا بد است هوا ابریست طوفانیست

خزان گذشت و خزان فراق هست هنوز

بدون تو همه فصل ها زمستانیست

شب فراق بلند است یا شب یلدا

کجا شبی چو شب انتظار طولانیست

کمی برای تو بگذار روضه خوان باشم

که چشمت از غم جدت همیشه بارانیست

مریض عشق شدم بس به روضه خو کردم

فقط دوای من این است گریه درمانیست

روضه

عمه شب محبوبه امشب معلوم حالم خوبه امشب

میکوبه قلبم مثل گنجیشک عمه دلم اشوبه امشب

عمه ببین که جای اون دست سرخی هنوز رو گونه داره

بابام داره امشب میادش ای بچه ها کی شونه داره

تاریکه اما خیلی خوبه مهتاب امشب نیست عمه

بابام من و اینجور ندیده موهام مرتب نیست عمه

عمه از درد لبهام زیر دندون زخم توی لبهام میسوزه

 شبا چقدر سرده خرابه عمه کف پاهام میسوزه

 کاشکی مدینه بودیم عمه ای کاش نا محرم نداشتیم

 مرحم نداریم کاش میشد معجر رو زخمامون میذاشتیم

 عمه بابام بیاد خرابه منم باهاش میرم ایشاالله

 بابام بیاد میگم بهش که عمه یه پا مرده ما شاالله

 میگم بهش وقتی که رفتی عمه به جای ما کتک خورد

 افتادم از رو ناقه اونشب با مشت دندونام ترک خورد

 افتادم و از حال رفتم من خواب بودم با لگد زد

 اصلا نفهمیدم که چی شد بابا خلاصه خیلی بد زد

 خیلی دیگه بی حوصلم من بابام خیلی دیر کرده

کاری براش پیش اومده یا موهاش به نیزه گیر کرده

یه حسی داره میگه الان جونم به روی لبهام اومد

 عطر بابامه بوی سیبه عمه کمک کن بابام اومد

گم کردم عمه دست و پام و جونی نمونده توی دستام

عمه مراقب باش نیفته بابام و بگذار روی پاهام

 بابا سلام ویرونمون و امشب چراغون کردی بابا

 سنگین شده سایت عزیزم یاد غریبون کردی بابا

نیاوردی عموم و شکوه به عباست کنم من

چشمام نمی بینه که باید با دست احساست کنم من

چشمام نمی بینه که با دست دارم پی چشمات میگردم

تو حسرت یک بوسه مردم دارم پی لبهات میگردم

زمینه

این پا و اون پا نکن بابا چشمام و دریا نکن بابا

دارم میمیرم من از دوری امروز و فردا نکن بابا

امشب نیای دیگه فردا دیره امشب نیای دخترت میمیره

امشب نیای دیگه کی از خولی گوشواره های من و پس میگیره

سرم زخمی سرت زخمی چقدر شد خواهرت زخمی

************

چیزی نمونده ازم بابا کشته من و دشمنم بابا

از وقتی افتادم از ناقه زخم تموم تنم بابا

افتادم و بوی زهرا اومد مادر اومد حال من جا اومد

رو زانوهاش خوابیده بودم که یه بی حیایی بابا از راه اومد

از اون وقت که اومد میزد نمیدونی چه بد میزد

بابایی با لگد میزد

************

الان بابایی کجا هستی شاید روی نیزه ها هستی

شاید که کنج تنوری و شاید تو تشت طلا هستی

راستی بابا دیگه چشمام تاره راستی بابا پیرنم شد پاره

راستی بابا اگه دیدی پیرم این اثار رد شدن از بازاره

هزار دفعه بابا مردم رو نی زخمات و میشمردم

زمین خوردی زمین خوردم بابا مردم

نوحه

ماه عزا امد از راه با پرچم سرخ یا ثار الله

ما با همین پرچم روز محشر دو ر تو میگردیم ان شاء الله

ای سالار همه شهیدان روحی لک الفدا حسین جان

ای سر مستور نور علی نور شش گوشه ات را میبوسم از دور

مولا حسین جان

*********

با اشک و اه خود مثل زهرا طوفان به پا کردی صحرا صحرا

با ناله های خود در ویرانه گشتی رجز خوان راه بابا

نام او را که دم گرفتی خواب از چشم ستم گرفتی

در کاخ ظلمت غوغا به پا شد شام از خروشت چون کربلا شد

بی بی رقیه

*************

هر جان عاشق با شور و احساس بر حرمت کویت باشد حساس

وقت دفاع از ان مرقد باشد رمز نبرد ما نام عباس

شمر و خولی اگر زیاد است جان ما تشنه جهاد است

ما کشتگان بانوی عشقیم ما حافظان شهر دمشقیم

مولا حسین جان

واحد

خبر داری تب کردم ای بابا خبر داری پر درم ای بابا

خبر داری که گوشواره هام و توی خیمه گم کردم ای بابا

خبر داری چهل منزل پی تو میگردم ای بابا

خبر دارم افتادی از نیزه خبرداری افتادم از ناقه

از اون شب که دشمن من و میزد هنوز ای بابا صورتم داغه

خبر سنگینه عدو بی دینه دیگه چشم من نمی بینه

واحد

من از عاشورا این و فهیمدم که لبیکم عاشقانه باشه

امامم رو تنها نمیگذارم قراری که داشتم سر جاشه

ندای هل من ناصر ارباب تن اصحابش رو تکون میده

اگه حتی مرده باشی بازم ندای اقات بهت جون میده

یاد گرفتم از کلاس کربلا خون دارم که فرش زیر پات کنم

مادر وهب عجب شعاری داد سر خدا بهم داده فدات کنم

نفسم رو میگیره روضه حتی قدر دو بیت کوتاه

مثل اصحاب منم میخونم لک لبیک یا اباعبدالله

دودمه

لیله قدر من است و پدرم امده است

مکن ای صبح طلوع

از سفر امده وقت سفرم امده است

مکن اسی صبح طلوع

شور

مولایمان به ما گفت حق ولی همین است

باید که جان فدا کرد سرباز این چنین است

هر جا همیشه گفتیم بر ما حسین امام است

اشکت اگر ببینیم خنده به لب حرام است

پای رکاب تو در اوج ایمانیم

 ما تا نفس داریم رزمنده می مانیم

زهرا میخواست نوکر باشیم

تا از حال دل تو با خبر باشیم

یا لیتنا کنا معک حسین

***********

شور افرین رسیدن تا اوج عشق و ایمان

دستان انقلاب است بر دامن شهیدان

باغی که سر بلند است سرو رشید دارد

کوچه به کوچه این شهر بوی شهید دارد

شهد شهادت را مستانه نوشیدند

با دست خالی هم مردانه جنگیدند

همواره مشتاق رفتن به قربانگاه

تا کربلا رفتن با امر روح الله

یا ثار الله و ابن ثاره شهادت پای تو چه لذتی داره 

دانلود فایل های صوتی 

مجموعه متن وصوت مداحی های محرم 94 - کریمی بنی فاطمه میرداماد به تفکیک شبهای محرم