خاکریز مجازی

رسانه جوان بصیر و انقلابی

خاکریز مجازی

رسانه جوان بصیر و انقلابی

خاکریز مجازی
بصیرت، قرآن، حدیث، احکام، مناسبتهای مذهبی، دروس حوزه، مداحی، طلبگی ...
پیوندها

http://www.asr-entezar.ir/wp-content/uploads/2013/08/katibe-moharram-n.jpg

شب اول محرم - شب حضرت مسلم علیه السلام

روضه

سیاهه با پرچم سر دره هر خونه

چشاش صاحب الزمان گریونه

هزار ساله پشت این ابر بارونی

خورشید ال فاطمه پنهونه

صاحب این بیرق حضرت خورشیده

دونه دونه به نوکرا اذن میده

چشات و دریا کن بگو اقا رخصت

رسم که اذن میگیرن از داغ دیده

کبوتر قلبم بازم تو دستاته

چشم به دستای عزاداراته

هر چی بهم دادن از لطف زهرا و

از گریه های عمه ساداته

اون که تو رو داره چه نعمتی داره

عاشق شدن چه لذتی داره

پیر و جوون اقا خاطرت و میخوان

این عشق عجب حکایتی داره

ارباب خوبم ماه عزات و عشقه

ارباب خوبم پرچم سیات و عشقه

ارباب خوبم سینه زنات و عشقه

شال ماتمت ابرو به من داد

موج پرچمت دل رو داده بر باد

قصه غمت دریای نگاهم

اسم اعظمت از لبم نیفتاد

ارباب خوبم ماه عزات و عشقه

ارباب خوبم پرچم سیات و عشقه

ارباب خوبم سینه زنات و عشقه

**********

رنگ عالم شد سیاه در جهان عاطفه پیراهن غم شد سیاه

تکیه تکیه یا حسین در غمت پیراهن این شهر کم کم شد سیاه

چون که بالا تر نداشت در میان ماه ها ماه محرم شد سیاه

پوست در سینه زنی سرخ شد شد نیل گون و اخرش هم شد سیاه

بین این رنگین کمان دل سپید و چشم سرخ و رنگ پرچم شد سیاه

**************

روضه

نامه ها امضا شدند و استین ها تا شدند

دور مسلم کوفیان جمع گشتند و به سرعت جمع را منها شدند

کودکان ضرف شیر عاقبت در کوفه و کرب و بلا بابا شدند

بر نمازش کوفیان اقتدا کردند اما در سجودش پا شدند

مسلم و طوعه سپس تن به تن در جنگ با نامردمان تنها شدند

***********

دست بسته با طناب اه اوردند مسلم را شبیه افتاب

کوفیان دیدند که سر زده خورشید بر دار الاماره بی نقاب

حرمله ان جا هم اه با سه تا تیر سه شعبه داد مسلم را عذاب

وای گفتم حرمله چند شب دیگر فقط مانده تا بس کن رباب

مسلم از هم ریخته مثل ظرفی که بیفتد از بلندی با شتاب

با حساب بچه هاش نسل خود را داد پای کربلا با این حساب

**************

سر تو باد سلامت سر من رفت به باد

بدنم پای قدم هات شد اخر بر دار

همه کوفه حریف پسر حیدر نیست

خواهشا بند ز دست های برادر بردار

بر حزر باش از این فرقه بی رهم حسین

خواهشا یک زره قد علی اصغر بردار

خواهش دختراکان از پدران سوغات است

احتیاطا دو سه تا معجر دیگر بردار

پسر فاطمه انگار صدا میشنوم

از گلوی پسر فاطمه خنجر بردار

او که افتاده زمین کار شده راحت پس

چکمه از حنجر اولاد پیمبر بردار

لااقل پیش نگاه همه طفلان حرم

سر بزن بر سر نی نیزه ات از سر بردار

زمینه

ای حجت کردگار وقت مدد است

ای صاحب ذوالفقار وقت مدد است

مرده بودم زنده شدم عشق تو را بنده شدم

دولت عشق امد و من دولت پاینده شدم

یار حسین دلدار حسین یا سید الاحرار حسین

کلیم اگر دعا کند بی تو دعا نمیشود

مسیح اگر شفا دهد بی تو شفا نمیشود

جان حسین جانان حسین عالم سن قربان حسین

صفا و مروه دیده ام گرد حرم گردیده ام

هیچ کجا برای من کرب و بلا نمیشود

یل یاتار طوفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی

زمینه

مادر که میکنه گریه برات واویلا مظلوم اقا

دل های ما میشه کرب و بلات واویلا مظلوم اقا

از امشب تا شام عاشورا کربلا غوغا

واویلا محرم شد نوحه زهرا همین دم شد

وای وای ای وای حسین

**********

یک پیروهن توی عرش خدا گلگونه غرق خونه

چشمای حجه ابن الحسن براش گریونه غرق خونه

پریشونه روضه میخونه چشماش بارونه

عالم غرق ماتم با بقیه الاعظم شد

وای وای ای وای حسین

**********

با ذکر العطش سوز دم جیب المای ای وای ای وای

جاری میشه بازم اشکای حیدر های های ای وای ای وای

مثل هر سال میزنم بال بال تا روز گودال

بازم قتلگاه تو پیش چشم ما مجسم شد

وای وای ای وای حسین

دانلود فایل های صوتی

http://www.asr-entezar.ir/wp-content/uploads/2013/08/katibe-moharram-n.jpg


شب دوم محرم - مصیبت ورود به کربلا

غزل امام زمان - روضه

مجلس ما یابن الحسن منوره به نوره تو

میدونم اینجایی اقا حس میکنم حضورت و

تو هستی و رو قلب ما اثر میذاری اقا جون

میدونم این شبا چقدر تحت فشاری اقا جون

شروع کنیم روضمون و با نوحه قدیمیا

فریاد یا محمدا حسین رسید به کربلا

سکینه با اومد با مادرش قاسم اومد

رقیه روی شونه ماه بنی هاشم اومد

نجم اومد رباب اومد اصغر اومد اکبر اومد

همراهشون از اسمون گریه کنون مادر اومد

نگاه سردار حسین به شاه کم سپاهشه

شاهی که بیش تر از سپاه بچه کوچیک همراهشه

*************

در دل خود تکیه میبندیم ما

سینه را از عشق اکندیم ما

لحظه لحظه سال با کندی کذشت

تا محرم منتظر ماندیم ما

دست شیطان و هوای نفس را

با طناب گریه می بندیم ما

ما سیه پوش عزای زینبیم

دور از شادی و لبخندیم ما

اذن داد ارباب از روز ازل

با گل پاکش بپیوندیم ما

زاده زهرا کجا و ما کجا

او ضرر کرده مگر چندیم ما

اولین نوحست بر لب ها همه

اجرک الله یابن فاطمه

تا بلا بر عاشقان تکلیف شد

جایگاه عشق تو تعریف شد

بس که محکم بود عهدت با خدا

مقتلت روز ازل تالیف شد

در رگ اسلام خون پاک توست

مکتب بی کربلا تحریف شد

در کشاکش ها به داد دین رسید

هر کجا دین خدا تضعیف شد

نوحه تو لوح محفوظیست که

در خود عرش خدا تصنیف شد

چهره زیبایت ای وجه خدا

با زبان مهدی ات توصیف شد

بنده ای که هیج جا جایی نداشت

امد این جا صاحب تشریف شد

عالمی سر گشته و سردار تو

ما اسیر و سید الاحرار تو

تا عطش از یا ربت تفسیر شد

جز جز مذهبت تفسیر شد

یا غیاث المستغیثین تو با

ذکر یا رب ربت تفسیر شد

میهمان داری و لطف و جود تو

هر کجا شد موکبت تفسیر شد

ان شبی که وعده کردی روز بعد

صبح راز ان شبت تفسیر شد

در کنار اب بودی و عطش

با ترک های لبت تفسیر شد

روضه

جسم تو با دشنه ها تشریح شد

شرح ان با زینبت تفسیر شد

شرح قیل و قال در گودال با

خون یال مرکبت تفسیر شد

شد گلویم از شراره اه زخم

از هزار و نهصد و پنجاه زخم

تا شنیدی از من استمداد را

داد سر دادی گرفتی داد را

عشق تو در حشر اسان می کند

رد شدن از عرصه مرصاد را

از طلا گشتن پشیمان گشته ایم

ذوب کن در کوره ات فولاد را

پاره های پیکرت تقطیع کرد

کاف و ها و یا عین و صاد را

دخترت میدید پشت سیل اشک

گیسوی افتاده دست باد را

زینبت از مادرش امداد خواست

تا که مقتل دید ان امداد را

در میان موج اتش جمع کرد

از تو هر چه مانده بود اولاد را

گفت تا راس تو امد در برش

حتم دارم کند بوده خنجرش

روضه

انقدر چکمه به پهلوش زدن نامردا

نیزه و تیر به بازوش زدن نامردا

با عصا بر لب و ابروش زدند نامردا

پنجه در طره گیسوش زدن نامردا

خواهرش رو به مدینه شد و فریاد کشید

مادرش از نفس افتاد ز بس داد کشید

هر چه که دور و برش بود به غارت بردند

شال سبزی کمرش بود به غارت بردند

اه عمامه سرش بود به غارت بردند


زمینه

بی همگان به سر شود بی تو به سر نمی شود

داغ تو دارد این دلم جای دگر نمی شود

یار حسین دلدار حسین یا سید الاحرار حسین

مرده بودم زنده شدم عشق تو را بنده شدم

دولت عشق امد و من دولت پاینده شدم

یار حسین دلدار حسین یا سید الاحرار حسین

کلیم اگر دعا کند بی تو دعا نمی شود

مسیح اگر شفا دهد بی تو شفا نمی شود

جان حسین جانان حسین عالم سن قربان حسین

صفا و مروه دیده ام گرد حرم دویده ام

هیچ کجا برای من کرب و بلا نمی شود

یل یاتار طوفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی

زمینه

حسین تو راهه

دلم بی قرار و روزم سیاه حسین تو راهه

نفس نفسم همه اشک و اهه حسین تو راهه

حسین تو راهه

چیزی نمونده ال علی اواره بشه

چاره درد بی چاره ها بی چاره بشه

میون صحرا تسبیح زهرا پاره بشه

یه قافله قمر و شمس یه کاروان گل و گلاب

نگرون دل همه پریشون دل رباب

**********

الله اکبر به این شکوه لم یزلی

نگین حیدر به دست عباس ابن علی

سردار لشکر مطیع محض امر ولی

یل علی چه لقبی چه شرفی چه نسبی

چه شکوه و عظمتی چه جنمی چه ادبی

نگاه همه به یل سپاه حسین تو راهه

پناه یه قافله بی پناهه حسین تو راهه

حسین تو راهه

************

چادر نماز زهرا تو دست دخترشه

زینب دوباره دلتنگ روی مادرشه

سالار زینب بی تاب اشک خواهرشه

خواهری که تموم راه به یاد اون پیراهنه

برای اون که میدونه برادرش بی کفنه

تموم امید دلش تباهه حسین تو راهه

خون خدا راهی قتلگاه حسین تو راهه

حسین تو راهه

************

شام غریبان میاد و زینب با خبره

شبی که چادر نماز زینب شعله وره

میون گودال یه پیکر بی بال و پره

زینب و گوداله و ناله مادر حسین

میزاره سر به گلوی بدن بی سر حسین

میسوزه دل بی قرار زینب سالار زینب

رمق برا ناله نداره زینب سالار زینب

سالار زینب

واحد

سایه سار حرم بیا برگرد

اوج بال و پرم بیا برگرد

دل من شور میزند اینجا

التماس حرم بیا برگرد

خاک اینجا به ما نمی سازد

پسر مادرم بیا برگرد

همه محرمان من هستند

گر چه دور و برم بیا برگرد

زده زانو برادرم عباس

پای چشم ترم بیا برگرد

نرسیدست تا که دست کسی

به پر معجرم بیا برگرد

بدنم مثل بید میلرزد

از غم تو شدید میلرزد

واحد

تو مولایی اقا نداری نظیری

تو ماه منیری تو خیر کثیری

 امیری حسین و نعم الامیری

جان بر کف و اشاره میدانم ارزوست

جان بر کف و اشاره جانانم ارزوست

جانان هر انچه میطلبد انم ارزوست

درمان درد من نبود غیر درد دوست

دردم دوا کنید که درمانم ارزوست

تو که بسته هستی به روی تو اراب

نگاه امیدم به سوی تو ارباب

به محشر منم در جستجوی تو ارباب

***********

با سیل اشک تا که به دریای خون روم

شب تا به صبح دیده گریانم ارزوست

از چار گوشه دو جهان دست شسته ام

شش گوشه امام شهیدانم ارزوست

نبی بوسه گیرد ز روی تو ارباب

صدای خدا در گلوی تو ارباب

به مقتل خدا در گفتگوی تو ارباب

*************

دوای دلم خاک کوی تو ارباب

بود بوی جنت ز بوی تو ارباب

طراوت گرفته گل ز روی تو ارباب

با یاد کام خشک علمدار کربلا

در موج بحر سینه سوزانم ارزوست

پاداش گریه های همه عمر بر حسین

یک نوش خند از لب خندانم ارزوست

از دامنی که سوخت به صحرای کربلا

یک شعله وقف اتش دامانم ارزوست

جفت

به زمین خشک کربلا اقام رسیده

از کنار خانه خدا اقام رسیده

به کویر دشت نینوا اقام رسیده

پسر علی مرتضی اقام رسیده

به زمین کربلا مهمانه علی الحسین مولانه

***********

در کنار ساحل فرات زینب رسیده

دختر مادر کائنات زینب رسیده

بانوی همه مخدرات زینب رسیده

نا خدای کشتی نجات زینب رسیده

چشم خواهر حسین گریانه علی الحسین مولانه

*******

یادگار فارس العرب عباس رسیده

تک سوار حیدری نسب عباس رسیده

قهرمان غیرت و ادب عباس رسیده

پهلوان هیبت غضب عباس رسیده

در دل عرش خدا طوفانه علی الحسین مولانه

***********

با ملائکه به خیمه ها زهرا رسیده

پیش این طفلان بی گناه زهرا رسیده

در میان سوز و اشک و اه زهرا رسیده

می کند نظر به قتلگاه زهرا رسیده

به لبش نوحه وا عطشانه علی الحسین مولانه

شور

من با غم خوشم مرحم روی دردم با گریه برا تو

هر وقت گم میشم تو دنیا بر میگردم با گریه برا تو

از ازل اسمونی برام بارونی برام تو می مونی برام

تا ابد پریشونم برات بارونم برات میخونم برات

انی سلم لمن سالمکم انی حرب لمن حاربکم

*************

قلبم میزنه وقتی پر التهابه با گریه برا تو

قلبم روشنه دعا هام مستجابه با گریه برا تو

ارباب با وفای منی دنیای منی نفسای منی

عاشق بی نوای تو ام شیدای تو ام تو هوای تو ام

انی سلم لمن سالمکم انی حرب لمن حاربکم

*************

شد رنگ سر این شبای سیاهم با گریه برا تو

من از هر نظر خوبم و روبراهم با گریه برا تو

من که بی تو خرابم حسین بی تابم حسین یه سرابم حسین

این تویی تو جوابم حسین می نابم حسین اربابم حسین 

دانلود فایل های صوتی


http://www.asr-entezar.ir/wp-content/uploads/2013/08/katibe-moharram-n.jpg


شب سوم محرم - مصیبت حضرت رقیه سلام الله علیها

روضه

عمه شب محبوبه امشب معلوم حالم خوبه امشب

میکوبه قلبم مثل گنجیشک عمه دلم اشوبه امشب

عمه ببین که جای اون دست سرخی هنوز رو گونه داره

بابام داره امشب میادش ای بچه ها کی شونه داره

تاریکه اما خیلی خوبه مهتاب امشب نیست عمه

بابام من و اینجور ندیده موهام مرتب نیست عمه

عمه از درد لبهام زیر دندون زخم توی لبهام میسوزه

 شبا چقدر سرده خرابه عمه کف پاهام میسوزه

 کاشکی مدینه بودیم عمه ای کاش نا محرم نداشتیم

 مرحم نداریم کاش میشد معجر رو زخمامون میذاشتیم

 عمه بابام بیاد خرابه منم باهاش میرم ایشاالله

 بابام بیاد میگم بهش که عمه یه پا مرده ما شاالله

 میگم بهش وقتی که رفتی عمه به جای ما کتک خورد

 افتادم از رو ناقه اونشب با مشت دندونام ترک خورد

 افتادم و از حال رفتم من خواب بودم با لگد زد

 اصلا نفهمیدم که چی شد بابا خلاصه خیلی بد زد

 خیلی دیگه بی حوصلم من بابام خیلی دیر کرده

کاری براش پیش اومده یا موهاش به نیزه گیر کرده


روضه

 یه حسی داره میگه الان جونم به روی لبهام اومد

 عطر بابامه بوی سیبه عمه کمک کن بابام اومد

گم کردم عمه دست و پام و جونی نمونده توی دستام

عمه مراقب باش نیفته بابام و بگذار روی پاهام

 بابا سلام ویرونمون و امشب چراغون کردی بابا

 سنگین شده سایت عزیزم یاد غریبون کردی بابا

نیاوردی عموم و شکوه به عباست کنم من

چشمام نمی بینه که باید با دست احساست کنم من

چشمام نمی بینه که با دست دارم پی چشمات میگردم

تو حسرت یک بوسه مردم دارم پی لبهات میگردم

من چی شدم تو چی شدی وای بر باد رفته ارزوهام

تو بوی خون روی موهات من بوی دود روی موهام

بابا دروغ هر کی گفته ما پیش دشمن کم اوردیم

بابا خیالت جمع باشه بابا غذا دادن نخوردیم

تو کوچه های شام تا مرگ با عمه ها صد بار رفتم

از تو چه پنهون تا رسیدیم بابا بگم بازار رفتم

روضه (میرداماد)

نبودی تو بابا ز هر گوشه غم ریخت

ببین جای خالیت چه خاکی سرم ریخت

با قد خمیده موهام زد سپیده

ببین کار زجر و قیافم بهم ریخت

ببین دندونام و یه جور زد اونم ریخت

ببین زیر چادر موهامم یه کم ریخت

بابا این رخت و لباسم خنده داره مگه نه

بابا این التماسم خنده داره مگه نه

هر جا میزدن هر جور میزدن

مردا میزدن زنا میزدن

هی گفتم پاهام با پا میزدن

میخوردم زمین اما میزدن

کافی بود بگم زهرا میزدن

یه چند روزی بعد کبودی پلکام

رسیدم به شهر پر از زخم و دشنام

دلم خواست بمیرم تا نذری نگیرم

من از یک غریبه تو دروازه شام

زمینه

وقتی میگن تو نیمه شب از قافله جا موندی

وقتی میگن از خار راه با گریه از پا موندی

وقتی میگن با چه حالی اومدی میمیرم

وقتی میگن روضت و زبون میگیرم

از این که موندی تو راه بهم برخورد

پیاده اومدی اه بهم برخورد

سیلی نا خود اگاه بهم برخورد

اه بهم برخورد

***********

وقتی میگن از درد اون زنجیر رو دوش تو

وقتی میگن گوشواره ها کنده شد از گوش تو

با روضه معجر تو گریه هام خون میشه

وقتی میگن از موهای تو چشام خون میشه

از این که معجرت سوخت بهم برخورد

چادر روی سرت سوخت بهم برخورد

تو اتیشا پرت سوخت بهم برخورد

اه بهم برخورد

***********

وقتی میگن اون منزل اخر چقدر پیرت کرد

وقتی میگن شام بلا از زندگی سیرت کرد

وقتی میگن از اسارتت مدام میسوزم

وقتی میگن با چه حالی رفتی شام میسوزم

از این مسیر دشوار بهم برخورد

کشوندنت تو بازار بهم برخورد

ناموس حق تو انظار بهم برخورد

اه بهم برخورد

زمینه

یوسف مصر بقا در همه عالم تویی

در طلبت مرد و زن امده با درهمند

خاک سر کوی تو زنده کند مرده را

زان که شهیدان تو جمله مسیحا دمند

مرده بودم زنده شدم عشق تو را بنده شدم

دولت عشق امد و من دولت پاینده شدم

یار حسین دلدار حسین یا سید الاحرار حسین

صفا و مروه دیده ام گرد حرم دویده ام

هیچ کجا برای من کرب و بلا نمیشود

جان حسین جانان حسین عالم سن قربان حسین

یل یاتار طوفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی

واحد (میرداماد)

خبر داری تب کردم ای بابا خبر داری پر درم ای بابا

خبر داری که گوشواره هام و توی خیمه گم کردم ای بابا

خبر داری چهل منزل پی تو میگردم ای بابا

خبر دارم افتادی از نیزه خبرداری افتادم از ناقه

از اون شب که دشمن من و میزد هنوز ای بابا صورتم داغه

خبر سنگینه عدو بی دینه دیگه چشم من نمی بینه

************

چرا اینقدر قلبم اشوبه دلم داره تو سینه میکوبه

چرا صورتت زخمی سنگه رو لبهاتم انگار جای چوبه

نپرس از من از احوالم تو خوب باشی حال من خوبه

نداری تو عمامه من معجر موهات سوخته موی منم سوخته

شدم جون بر لب میرم من امشب حلالم کن عمه جون زینب

واحد

نگو رقیه بگو کمال روضه نگو رقیه

به سمت ارباب نماز عمه زینب و وضو رقیه

شبیه اصغر نداشت جز شهادت ارزو رقیه

ز گوش گفته نگفته از فشردن گلو رقیه

ز گوش گفته نگفته از کشیدگی مو رقیه

شبیه زهرا دوباره خورده سیلی از عدو رقیه

رسیده وقتی که دم زند ز روضه مو به مو رقیه

زبان گشودم منم که شاهد غمی نگفته بودم

به یاد گریه بی صدات برای سرخیه اون چشات

بلند گریه میکنم برات

************

همه عزا شد دلم مقیم سرزمین کربلا شد

به دست عباس یکی یکی تمام خیمه ها به پا شد

گذشت نه روز سه سال زندگی شاد من عزا شد

برادرم رفت تن علی اکبرم جدا جدا شد

و جسم قاسم پر از رد عمیق نعل اسب ها شد

چه قیمتی داشت دو قطره اب خواستم عمو فدا شد

سه شعبه امد سر علی اصغر از تنش جدا شد

به صدر سینه نفس نفس و شمر جالس علی شد

نشستم و بعد نشست روی سینه و دوباره پا شد

دوازده بار دم زمین و اسمان من القفا شد

شروع روضست حرامیان که پایشان به خیمه وا شد

به یاد گریه عمه هات برای زنجیر دست و پات

بلند گریه میکنم برات

**********

قدم کمان شد که قاتلم شکستگی استخوان شد

زمان به سرعت گذشت و ناگهان رسید عصر غارت

به هر طریقی مرا زدند روز و شب به قصد غربت

به غیر سیلی چقدر تازیانه خورده روی صورت

در ان شلوغی گره نخورده معجرم نبود فرصت

رسید دستی به قصد گوشواره های من به سرعت

کشید از گوش کشید و بعد از ان فروخت زیر قیمت

به یاد سپیدی موهات برا ماجرای پر بلات

بلند گریه میکنم برات

دودمه

اوردنت خودت نیومدی شکر خدا به ما سری زدی

پس کو تنت که با سر اومدی

دلم تنگه دلم خونه دلم میخواد همه با هم بریم خونه

شور

باذن الله و باذن رسول الله و

باذن ولی الله امیر المومنین

ادخلوها بسلام امنین

بفرمایید روضه بفرمایید ماتم

بفرمایید هیئت دهه اول محرم

سینه زنای شاه دین به کربلا خوش امدین

*********

بحول لله و بحول حبیب الله و بحول امین الله

توی سینه زنی ذکرم اینه

 حب الحسین اجننی

چقدر خوبه دنیا چه اربابی دارم

ینی میشه بازم روی خاکش سر بذارم

وعده ما سینه زنا پایین پای کربلا

*********

دلم خونه برا ارباب پریشونه

برا ارباب که میخونه صاحب الزمان

السلام علی الذبیح العطشان

سلام ای دل خسته سلام ای بی یاور

سلام ای لب تشنه به زیر نیزه و خنجر

دانلود فایل های صوتی


http://www.asr-entezar.ir/wp-content/uploads/2013/08/katibe-moharram-n.jpg


شب چهارم محرم - مصیبت دو طفلان حضرت زینب سلام الله علیها


روضه

من تو خیمه منتظر تا که رو سپید بشم

تو اجازه بدی و مادر شهید بشم

تا که دیدم پسرام چش گریون اومدن

هر کدوم یه گوشه ای شمشیر و زمین زدن

یکیشون میگفت دیدی ما رو عاشق ندونست

یکیشون میگفت حسین ما رو لایق ندونست

پسرام میگن دایی تو رو خیلی دوست داره

تو برو ازش بخواه بگو اخرین باره

بگو با برادرت اخرین خواهشمه

بگو بچه هام فدات میدونم خیلی کمه

حالا من چیکار کنم چجوری خیمه برم

تو بگو که چی بگم تو جواب مادرم

اسم مادرم اومد خواهرت فدا سرت

رو من و زمین نذار تو رو جون مادرت

میدونی اگه بری اینا ماتم میگیرن

هستیشون تویی داداش تو نباشی میمیرن

لحظه ای الان برم پسرام و بیارم

میدونم چیکار کنم دیگه چاره ندارم

پسرای ناز من پاشین اماده بشین

یا علی خدا بخواد دیگه رفتنی شدین

برید و برا حسین سینتون و چاک کنین

کارتون درست شده اشکتون و پاک کنید

شمشیرار و وردارید سر و بالا بگیرید

اونجوری که من میگم اذن از اقا بگیرید

هر چی التماس کنید نمیشه بازم کمه

تیر اخر همینه تو رو جون فاطمه

اقا بذار که ما بریم تو رو به جون فاطمه

همه بشن فدا چرا ما دو تایی نگاه کنیم

مگه میشه شیش ماهه رو سه شعبه از شیر بگیره

تنها باشی و بی سپاه ما دو تایی نگاه کنیم

مگه میشه تنها بری ما هم تو خیمه بمونیم

بیفتی زیر دست و پا ما دو تایی نگاه کنیم

مگه میشه تنها بری بعد تو این حرومیا

بیان به سمت خیمه ها ما دو تایی نگاه کنیم

مگه میشه تنها بری تنت بمونه رو زمین

سرت بره رو نیزه ها ما دو تایی نگاه کنیم

مگه میشه تنها بری خودت بگو تو رو خدا

اتیش بگیره خیمه ها ما دو تایی نگاه کنیم

مگه میشه تنها بری دست پلید این سگا

بره به سمت بچه ها ما دو تایی نگاه کنیم

مگه میشه تو نباشی دست سیاه کوفیا

بره به سمت معجرا ما دو تایی نگاه کنیم

مگه میشه تو نباشی سه ساله پیش چشم ما

طناب به روی دست و پا ما بمونیم نگاه کنیم

حالا که راهی نداره ما هم بشیم فدا سرت

چاره نمونده که میگیم تو رو به جون مادرت

زمینه

گفتم به فلک یگانه دوران کیست

فریاد بر اورد که زینب زینب

************

جانا برادر ارامش خواهر رحمی به حال من این لحظه اخر

من با تو از اول همراز و همراهم اوردم برادر همراهم سپاهم

ماه شب تار زینب سالار زینب

*********

حالا که تنها بی ناصر و یاری چه انتظاری از بنت علی داری

در محضرت لبیک روی لبم دارم من محرمم باید قربانی بیارم

ارامش جان زینب سالار زینب

*********

تا مرز خیمه دنبال این هایم من دیگر از خیمه بیرون نمی ایم

نشد که باری از دوش تو بردارم من که کسی غیر از تو دارم ندارم

سالار تنهای زینب اقای زینب

زمینه

رب بما شفیتنی رب بما سقیتنی

رب بما نصرتنی رب بما کلاتنی

رب بما ائنتنی شکر لله رب بما عشقتنی

حب حسین اجننی

مرده بدم زنده شدم عش تو را بنده شدم

دولت عشق امد و من دولت پاینده شدم

بی همگان به سر شود بی تو به سر نمی شود

داغ تو دارد این دلم جای دگر نمیشود

یار حسین دلدار حسین ای عشق بی تکرار حسین

واحد

روح اراده ای با اقتدار پشت حسین ایستاده ای

هم شیر زاده ای هم شیر زن شدی و دو تا شیر زاده ای

فخر مخدرات بانوی با ابهت این خانواده ای

مانند مادرت کوبنده حرف میزنی و فوق العاده ای

از بس جلیله ای عباس داده ای نخ معجر نداده ای

در نزد افتاب کردی از این دو ماه عجب استفاده ای

لشکر کشیده ای از بین خیمه تیغ دو پیکر کشیده ای

این ذوالفقار تو با این دو تا پسر علوی تر کشیده ای

شانه به مویشان سرمه به چشم این دو برادر کشیده ای

ای مادر شهید این نوحه درد را دو برابر کشیده ای

انگار یک تنه جام بلای قافله ای سر کشیده ای

با این که سال ها زحمت برای این دو دلاور کشیده ای

در محضر حسین حالا قلم به واژه مادر کشیده ای

داغی شدید را در چهره ات ندید هر گز کسی غم دو جوان رشید را

بهتر نبوده اند نشنیده اند انچه که گوشت شنید را

یا که ندیده اند از روی تل هر انچه که چشم تو دید را

بهتر ندیده اند انجا که پای زجر به خیمه رسید را

بهتر ندیده اند این قامتی که بین خرابه خمید را

بهتر ندیده اند در شام کوچه گردی و بزم یزید را

بهتر ندیده اند یک سال و نیم موی سراسر سپید را

واحد

ارباب بی کفن ای دور از وطن ای شهید گریه

داغ تو سخته اما به داد دل ها رسیده گریه

از دم اول شد عجین عشقت با شیرم

واسه لبهای تشنت ای اقا میمیرم

بعد صد سال اگر از سر قبرم گذری

من کفن پاره کنم زندگی از سر گیرم

***********

دلم و برده تربت توی سجادم

من با هر سجده روی خاک تو افتادم

نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار

چه کنم حرف دگر یاد نداد استادم

***********

میاد از اسمونا به گوش دل ها صدای گریه

میاد برا شفای تموم دردا دوای گریه

به تو مدیونم عشق تو کرده ابادم

ای فدای تو کل ابا و اجدادم

فاش می گویم و از گفته خود دل شادم

بنده عشقم و از هر دو جهان ازادم

**********

از این چشای گریون شبیه بارون میریزه گریه

گریه شده پناهم برا خدا هم عزیز گریه

شاه شمشاد قدان خسرو شیرین دهنان

که به مژگان شکنند قلب همه صف شکنان

شور

دیوونه منم عاشقی که دلخون منم

اقا تویی و اونی که پریشونه منم

مجنونم و اون که پای تو می مونه منم

به جز تو کی تو عالم برای من می مونه

تو رو میخوام و هر چی که تو بخوای همونه

**********

من نوکرتم نوکر تو و خواهرتم

من گریه کنه برادر اب اورتم

من سینه زنه عطش علی اصغرتم

رضایت خدا تو رضایت حسینه

دلم همیشه تحت حمایت حسینه

************

ذکر یا حسین چشای من و تر میکنه

اسمش ضربان دل و شدید تر میکنه

حال من و عشق همه جوره بهتر میکنه

منی که زندگیم و برات کنار گذاشتم

نمیدونم چی میشد اگه تو رو نداشتم

شور

میدونم بدم میدونم که نمیکنی ردم

ولی اومدم دوباره دره خونت و زدم

مادرم خونده تو گوشم که فقط من تو رو دارم

به جون مادرم اقا از تو دست بر نمیدارم

اشک و ناله هام از اشکای زلال مادرمه

این پیرن سیام از سفره حلال پدرمه

************

سینه میزنم تا بمونه نشونه رو تنم

رگ گردنم شده ضامن سینه زدنم

به خدا لطف تو اقا بی جوابش نمیذارم

تو پناهم شدی و من از تو دست بر نمیدارم

اون که عاشق راه سفر عشقت و می دونه

اون که لایق زیر نظر عشق تو می مونه

************

همه باورم اینه که تویی سایه سرم

دلم اومده که بشینه یه گوشه حرم

اگه بد بندگی کردم اگه سنگین شده بارم

فقط این و میدونم که از تو دست بر نمیدارم

روح عاشقا خاطر خواه مرام و کرمته

اشک من برا دل تنگی هوای حرمته

شور

تنت به زمین سرت به سنان

سلام الله علیک ایها العطشان

پر از غم تو زمین و زمان

سلام الله علیک ایها العریان

مرمل بادماع در خاک صحرایی حسین من

چرا ای تشنه لب بی یار و تنهایی حسین من

حسین وای

***************

ته گودال فقط پیکر تو مانده و من

همه رفتند فقط مادر تو مانده و من

سر و انگشتر و انگشت به غارت بردند

پاره های بدن بی سر تو مانده و من

دانلود فایل های صوتی


http://www.asr-entezar.ir/wp-content/uploads/2013/08/katibe-moharram-n.jpg


شب پنجم محرم - مصیبت حضرت عبد الله بن الحسن علیه السلام

روضه

خسته شد از عطش چشام انگاری تو رویا دیدم

بابام حسن میگفت بیا

نماز صبح و پشت تو خوندم و گفتم یه دعا

اول صبح که دیدمت دلشوره داشتم به خدا

گفتی عزیزم پسرم نیا تو این شلوغیا نیا

هیچی نگفتم عمو جون

بچه بودم باهات بودم همیشه پا به پات بودم

تا که میگفتی بچه هام منم تو بچه هات بودم

دلخوش اون نگاه تو لفظ جونم بابات بودم

نمک میریختم برا تو تشنه خنده هات بودم

تا حرف عاشقات میشد منم تو عاشقات بودم

حالا که وقت عشقمه گفتنی نیا تو دست و پا

هیچی نگفتم عمو جون

من پسر کرامتم همین شده سعادتم

ولی من تویی و من فدایی ولایتم

من مثه دور و بریات اماده شهادتم

چش از تو بر نمیدارم منتظر اشارتم

قاسم عسل خورده و من تشنه اون حلاوتم

من با تو ام هر جا بری حتی روز قیامتم

تو این همه یل رشید من و ندید به خدا

هیچی نگفتم عمو جون

دیشب دیدم پر کشیدی تو خیمه ها سر کشیدی

دستات و روی صورت سه چار تا دختر کشیدی

دیدم چه اه سردی با دیدن خواهر کشیدی

نشستی بین یارات و قاسم و در بر کشیدی

گفتی ماشاالله پسرم دست سر اکبر کشیدی

گفتم عمو منم میام گفتی بمون تو خیمه ها

هیچی نگفتم عمو جون

رو خاکا افتاد اکبرت من اومدم پشت سرت

یه دست گذاشتی روی خاک یه دست تو زلف پسرت

اومدی از تو علقمه بی علم و برادرت

دیدم سه شعبه اومد و نشست به حلق اصغرت

من اومدم دست من و دادی تو دست خواهرت

مردی شدم ولی من و سپردی دست عمه ها

هیچی نگفتم عمو جون

تو رو تو دشمنا دیدماز همه چی دل بریدم

دیدم که افتادی زمین تو خاکا هیچی ندیدم

برای دیدمنت تو اون شلوغیا پا کشیدیم

نمیدیدم هی پریدم دستام و محکم کشیدم

میون میدون رسیدم تا اومدم کنار تو گفتی نیا گلم کجا

هیچی نگفتم عمو جون

هی نگو که جات اینجا نیست جای پرنده دریا نیست

زندگی بدون تو زندون دیگه دنیا نیست

تو موندی زیر دست و پا خوبه که عمه اینجا نیست

من دو تا دست دارم ولی زخم تو یکی دوتا نیست

میخوام بغل بگیرمت جون دیگه توی دستا نیست

دست من افتاده رو خاک پیش تو و پیش بابا

هیچی نگفتم عمو جون

من اومدم جای حسن انقده دست و پا نزن

من اومدم به قتلگاه فقط با یه لا پیروهن

من اومدم برم سفر با تو عموی بی کفن

میگن که بچه اومده هر چی میخوان بگن بگن

من اومدم سپر بشم تیر بخوره به حلق من

من اومدم به دشمنا که دور تو حلقه زدن

بگم عموم نا نداره اون و نزن من و بزن

زمینه

اومدم فدای سرت بشم همرزم علی اصغرت بشم

تو گودال منم پرپرت بشم

عمو بذار باهات همسفر بشم همراهت تو موج خطر بشم

دست کم برا تو سپر بشم

انقدر اسمت و بردم تا تو گودال زمین خوردم

تا دیدم بابام و میگم دید اخر براش مردم

خون حیدر تو رگم علت اومدنم من فدایی تو ام من یتیم حسنم

من عقیق یمنم مثل تو بی کفنم من فدایی تو ام من یتیم حسنم

*************

تو قتلگاه برات گریه میکنم  اشکام و به تو هدیه میکنم

تا زندم به تو تکیه میکنم

زخمی و تشنه و خسته تشنگی دستات و بسته

دست خالی میام پیشت من سلاحم همین دسته

مثل تابوت بابام غرق زخم بدنم من فدایی تو ام من یتیم حسنم

***************

جان عمو جانان عمو ای دین و ای ایمان عمو

مرده بدم زنده شدم عشق تو را بنده شدم

دولت عشق امد و من دولت پاینده شدم

یل یاتار طوفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی

زمینه

بی همگان به سر شود بی تو به سر نمی شود

داغ تو دارد این دلم جای دگر نمی شوم

باغ و بهار من تویی تاب و قرار من تویی

دار و ندار من تویی بی تو به سر نمی شد

چشمه نور روشنم تشنه دینت منم

نیست شبی که دامنم غرق گوهر نمی شود

دل در اتش غم رخت تا که خانه کرد

دیده سیل خون به دامنم بس روانه کرد

جان حسین جانان حسین دین حسین ایین حسین

قلبی لدیک یا اباعبدالله

نفسی فداک یا حسین ثارالله

چون مه نو به ره گذر گر به تو افتدم نظر

جام دو چشم من پر از خون جگر نمیشود

ای به غمت نیاز من سوز تو چاره ساز من

رنج دل صبورم از رنج سفر نمی شود

ای به لبم پیام تو زنده ام از قیام تو

بدون ذکر نام تو شبم سحر نمیشود

رو به روی تو اگر شود گفتگو کنم

کفر نعمت است اگر بهشت ارزو کنم

یا حسین اقا حسین سرور و مولا حسین

من لی سواک یا اباعبد الله

ان لی هواک یا حسین ثار الله

جان حسین جانان حسین دین حسین ایین حسین

واحد

کشیده اه عبد الله شده از راز در گودال تا اگاه عبد الله

در این صحرا پس از قاسم برای مجتبی مانده فقط یک راه عبد الله

جدا شد عبد از الله و در این وحدت خدا شد در مسیر راه عبد الله

خدا در کثرت افتاد و عمو شد لا اله و گشت الا الله عبد الله

صدایی گفت در گوشش عمو تنهاست در گودال بسم الله عبد الله

به گریه داد زد زینب نرو برگرد پیش عمه عبد الله عبد الله

قلم شد دست های او ابالفضلی شده حالا در این درگاه عبد الله

اگر چه شد قلم اما نشد دستش ز دامان عمو کوتاه عبد الله

سپاه تیر ها می دوخت عجب پیراهنی گشته برای شاه عبد الله

شده دریای خون گودال به روی سینه کشتی شده مصباح عبد الله

بدین ترتیب در گودال شد عبد الله ثار الله و ثار الله عبد الله

معما بود در گودال سر حل کردنش با تیغ غوغا بود در گودال

دوباره جمعشان جمع است پیمبر بود و حیدر و بود و زهرا بود در گودال

میان این کسا اما برای جسم عبد الله هم جا بود در گودال

کسا مجموع شش تن شد که عبد الله عصای دست بابا بود در گودال

حسن شد سر فراز اینجا که فرزند خودش هم اربا اربا بود در گودال

گهی بالا گهی پایین فقط از دور دست و تیر پیدا بود در گودال

چه بذل و بخششی میکرد که اغوش تمام زخم ها وا بود در گودال

صدای شمر می امد رد خون بود بر خنجر رد پا بود در گودال

سنان و شمر و با خولی حرامی ها مگر جای بفرما بود در گودال

واحد

من تو خیمه تو تو میدونی میبینم سرت شده خونی

حال این یتیم و نمیدونی

ببین با دست خالی دارم میام به یاریت تا دستم و بذارم رو زخم کاریت

دیدم از روی زین عمو جان با سر افتادی زمین عمو جان

حالم رو ببین عمو جون

ای عمو ای حسین

واحد

مرا که بی قرار می کند حسن

به جرعه ای خمار می کند حسن

مرا که مست می برای غیر مست

شراب را شرار می کند حسن

دل مرا حسین میبرد ولی

شکار را شکار می کند حسن

ضریح سینه را اگر طلا حسین

ولی پر از عیار می کند حسن

به هر کجا نگاه می کنی حسین

نظر به لا اله می کنی حسین

همین که رو به ماه میکنی حسین

همین که سر به چاه می کنی حسین

تو با اشاره ای جهنم مرا

پر زا گل و گیاه می کنی حسین

تو با نگاه مهربان خود چه با

غلام رو سیاه می کنی حسین

به هر طرف پناه می برم علی

به هر کجا نگاه می کنی علی

اگر ثواب می بری بگو خدا

ولی اگبر گناه می کنی حسین

نظر به خیمه گاه می کنی عطش

نظر به قتلگاه میکنی حسین

تک

ارام جان مصطفایی حسن یابن علی

دست کریم مرتضایی حسن یابن علی

نور دل خیر النسایی حسن یابن علی

امام شاه کربلایی حسن یابن علی

یابن الزهرا حسن یابن علی

ما تشنه کرامت تو حسن یابن علی

حسرت ما زیارت تو حسن یابن علی

شفای ما به تربت تو حسن یابن علی

عالم فدای غربت تو حسن یابن علی

روح مولا حسن یابن علی یابن الزهرا حسن یابن علی

به حکم قلب ما تو حاکم حسن یابن علی

عزیز حاکم عوالم حسن یابن علی

مراد ماه ال هاشم حسن یابن علی

بابای عبد الله و قاسم حسن یابن علی

جان دلها حسن یابن علی یابن الزهرا حسن یابن علی

خدای جود و کرمی حسن یابن علی

توسل اخرمی حسن یابن علی

عشق و دل و دلبرمی حسن یابن علی

بی زائر و بی حرمی حسن یابن علی

نور دنیا حسن یابن علی یابن الزهرا حسن یابن علی

تمام عشق حسنی حسین ابن علی

سر حسن و تو علمی حسین ابن علی

شهید دور و از وطنی حسین ابن علی

عریانی و بی کفنی حسین ابن علی

ای حسین عشق منی حسین ابن علی

یا ثار الله حسین ابن علی ابی عبد الله حسین عشق منی

شور

نسیم به پرچم میخوره چشام به زمزم میخوره

برام تموم گریه هام یه روز به دردم میخوره

من با غم تو زنده میمونم با محرم تو زنده میمونم

پای پرچم تو زنده می مونم

***********

ندا به عالم میرسه که عشق دمادم میرسه

بازم تو اوج بی کسی حسین به دادم میرسه

من با دم تو زنده میمونم با محرم تو زنده میمونم

پای پرچم تو زنده میمونم

شور

پر میزنم تا کربلا من زنده ام با کربلا

من زیر دین سلطانم سر درگمم من حیرانم

در اختیار دست تو جانم

نفس نفس می خوانم تویی تو درمانم

به غیر عشق تو هیچ عشقی را عشق نمی دانم

دانلود فایل های صوتی


http://www.asr-entezar.ir/wp-content/uploads/2013/08/katibe-moharram-n.jpg


شب ششم محرم - مصیبت حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام

روضه

من پاره ای از نور مصباح الهدایم

من چشمه جوشانی از خون خدایم

سیاره ای در دامن شمس الضحایم

قربانی راه شهید کربلایم

شمشیر بران علی مرتضایم

من قاسمم نجل امام مجتبایم

من سیزده ساله عزیز دو امامم

فرزند خورشیدم ولی ماه تمامم

سر تا قدم ایینه خیر الانامم

بین بنی هاشم درخشیدست نامم

من قاسمم نجل امام مجتبایم

من از همان طفلی پدر از دست دادم

اه یتیمی شعله میزد بر نهادم

از کودکی درس وفا دادند یادم

گه بر روی دامان زینب سر نهادم

گه بود روی شانه عباس جایم

من قاسمم نجل امام مجتبایم

از لحظه طفلی که بودم شیر خواره

میکرد بر من یوسف زهرا نظاره

با من سخن میگفت چشمش با شاره

میریخت از چشم خدا بینش ستاره

میخواند شرح کربلا را از برایم

من قاسمم نجل امام مجتبایم

از خرد سالی کودکی رزمنده بودم

تنها به امید شهادت زنده بودم

از مهر مولایم حسین اکنده بودم

از شوق جانبازی خود طوفنده بودم

تا عاقبت بردند سوی کربلایم

من قاسمم نجل امام مجتبایم

ان شب که خیل عاشقان اماده بودن

پیش از شهادت جان به جانان داده بودن

سر مست یک پیمانه و یک باده بودن

با هم در اغوش خدا افتاده بودن

بگرفت در اغوش عم با وفایم

من قاسمم نجل امام مجتبایم

فرمود ای جان عمو گردد فدایت

ای بوده در اغوش ثار الله جایت

چونی اگر خون جوشد از سر تا به پایت

گفتی که ای جانم نثار خاک پایت

شیرین تر از شهد است این مرگ برایم

من قاسمم نجل امام مجتبایم

ان دم که اذن رفتن از میدان گرفتم

از فیض انفاس ولایت جان گرفتم

سر را به روی دست چون قران گرفتم

اذن جهاد از حضرت جانان گرفتم

دیگر ندیدم در زمین یا در سمایم

من قاسمم نجل امام مجتبایم

روضه

در هر قدم شوق شهادت بر سرم بود

اشک عمو جاری ز چشمان ترم بود

پیراهنم جای زره بر پیکرم بود

شمشیر و تیغ و نیزه ها بال و پرم بود

می سوخت قلب سنگ ها بر زخم هایم

من قاسمم نجل امام مجتبایم

از زخم تن با تن یکی پیراهنم شد

زخمم فزون از حلقه های جوشنم شد

رنگین ز خون ابه گلویم دامنم شد

زخم دوباره مرحم زخم تنم شد

پامال سم اسب شد قد رسایم

من قاسمم نجل امام مجتبایم

روضه

پر از هلال روی ماه قاسم

خونی شده زلف سیاه قاسم

باباش حسن رسیده پیش از اون که

عمو بیاد به قتلگاه قاسم

به جای نقل و شاخه گل هنوزم

سنگ میاد به حجله گاه قاسم

وا نمیشه لبش ولی یه دنیا

حرف تو اخرین نگاه قاسم

ریگ بیابون داره گر میگریه

با اتیش داغی اه قاسم

تا که عمو بالا سرش میشینه

حالا بیاید یه سر بریم مدینه

تو کوچه ای که راه مادری رو

چهل نفر بستن با بغض و کینه

مادر بلند میشه و باز میفته

گشواره شکسته رو زمینه

خدا نیاره پیری تو کوچه

افتادن مادرش و ببینه

اون اقایی که توی نوجوونی

موهاش سفیده شده واسه همینه

کبودی صورت و درد پهلو

با بچه های فاطمه عجینه

زمینه

از خیمه داره میاد بیرون با هیبت حسنی قاسم

ارباب بی قرار و گریون پیش قمر بنی هاشم

میرسه اروم اروم از لابه لای خیمه

صدای ناله های خیمه برا ماه شبای خیمه

حسن پسرت بی زره میره

حسین داره از غصه میمیره

**********

رو خورشید پیشونیش عمه عمامه علوی بسته

دست عموی علمدارش دستاش و میگیره اهسته

عمه میگه با گریه ای کبوتر شیدا

مثه تو نمیشه پیدا بین نوه های زهرا

وای بیا مادر نگاهی کن

وای بیا قاسم رو راهی کن

***********

می افته رو زمین و غرق سرخی عسل لبهاشه

افتاده و سر خونینش انگار رو دامن باباشه

میرسه صدا ناله از زیر سم مرکب

اومده جون عمو بر لب داره ناله میزنه زینب

وای میکشه رو زمین پاش و

وای داره میبینه باباش و

زمینه

اگر مرا رها کنی تو را رها نمی کنم

سر از تنم جدا کنی چون و چرا نمی کنم

یار حسین دلدار حسین یا سید الاحرار حسین

مرده بدم زنده شدم عشق تو را بنده شدم

دولت عشق امد و من دولت پاینده شدم

هر که غمت را خرید عشرت عالم فروخت

سوختگان غمت با غم دل خرمند

یوسف مصر بقا در همه عالم تویی

در طلبت مرد و زن امده با درهمند

جان حسین جانان حسین عالم سن قربان حسین

خاک سر کوی تو زنده کند مرده را

زان که شهیدان تو جمله مسیحا دمند

یل یاتار طوفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی

واحد

من که برا تو مردن ارزومه

زندگی بدون تو حرومه

اگه بمونم توی خیمه کارم

به روح اکبرت قسم تمومه

بمونم و دوباره باز یتیم شم

چه سر نوشت سختی روبرومه

از تو چه پنهون برا اولین بار

بغض یتیمی توی این گلومه

چیز زیادی از بابام یادم نیست

همه میدونن همه چیم عمومه

ای اهل عالم همه چیم عمومه

زندگی بعد اکبرت چه فایده

اگه نباشم سپرت چه فایده

حالا که تنهایی و بی سپاهی

من نباشم تو لشکرت چه فایده

هر جا همیشه رفتی با تو بدم

اینجا نشم هم سفرت چه فایده

هزار بارم بهم بگی بابامی

اینجا نباشم پسرت چه فایده

میخوای امانت دار خوبی باشی

اگه نخواد برادرت چه فایده

واحد

شکن در شکن شده یاس گیسوی من یاسمن

به تفسیر نور منم شمع نه ماه این انجمن

شبیه علی به جز رزم استاد فن و سخن

دو تا حیدرم انا ابن حسین و انا ابن و الحسن

امیری حسین و نعم الامیری مرا پیروهن

حسن زاده ام جمل را بهم ریخت بابای من

برای حسین منم نحت امر دو تا شیر زن

عمو کن حلال که پوشیده ام پیش چشمت کفن

بیا تیغ تیز برایت زره ساختم از بدن

به ازرق بگو پسر هاش را کشته ام تن به تن

سم اسب ها عسل خیز شو تاخت چون بر بدن

دو تا حیدرم انا ابن حسین و انا ابن و الحسن

کنون بشنوید همین روضه را از کسی که برید

بریدن نه اه غلط گفتم از انکه تن را درید

و قاسم چه شد که اندازه اکبرم قد کشید

رها می شود فنا در جمال خدا می شود

و عشق حسین اگر زنده ماند قضا می شود

بخوان روضه خوان که روضه در این جا دو تا می شود

بخوان و ببین مدینه خودش کربلا می شود

بخوان و بگو که قاسم چه زهرا نما می شود

از این جه به بعد قلم ها سم اسب ها می شود

روی یک بدن مگر چند تا نعل جا می شود

بلایی عظیم جهان غرق در این بلا می شود

به خون دست هایش حنا می شود زره بر تن او عبا می شود

تنی بند بندش جدا می شود  زهم استخوان هاش وا می شود

که صورت پر از رد پا می شود

شور

عشق اقا شده دینم با شهیدا که میشینم

 اوج پرواز رو میشینم من همینم که همینم

غریب اقام ای وای

اون که جسمش زیر خاکه باقی موندش یه پلاکه

خونش اینجا توی سینم من همینم که همینم

من شهادت ارزومه تا که این راه روبرومه

چیزی جز نور نمیبینم من همینم که همینم

غریب اقام ای وای

عشقم همونان که براشون چشم به راهن مادراشون

با فراق و غم عجینم من همینم که همینم

پای این عهد حسینی با شهیدای خمینی

استوارم با یقینم من همینم که همینم

غریب اقام ای وای

*************

کشتی شکست خورده طوفان کربلا

در موج خون فتاده به میدان کربلا

گر چشم روزگار بر او فاش می گریست

خون می گذشت از سر ایوان رکبلا

از اب هم مضایقه کردند کوفیان

خوش داشتند حرمت مهمان کربلا

بودند دیو و دد همه سیراب و می مکید

خاتم ز قحط اب سلیمان کربلا

اه از دمی که لشکر اعدا نکرده شرم

کردند رو به خیمه سلطان کربلا

شور

من زیر دین سلطانم سر در گمم من حیرانم

در اختیار دست تو جانم ای جانم

نفس نفس می خوانم تویی تویی درمانم

به غیر تو هیچ عشقی را عشق نمی دانم

پر میزنم تا کربلا من زنده ام با کربلا

*********

خورشید تابانم حسینم روحم حسین جانم حسین

در دام این عشق افتادم از هر چه بند است ازادم

پای غم عشق غم رفت از یادم

من عبد خانه زادم مثل همه اجدادم

من هم به رسم اجدادم دل به تو دادم

پر میزنم تا کربلا من زنده ام با کربلا

*********

رمز جنون رمز یقین عشق یل ام البنین

عشق تو کرده بیدارم ازهر چه بی تو بیزرام

محال دست از عشقت بردارم

شده محبت کارم گدای این دربارم

با این گدایی در عالم ارزو دارم

پر میزنم تا کربلا من زنده ام با کربلا

دانلود فایل های صوتی


با تشکر از وبلاگ ارزشمند:
(www.shear.blog.ir)
(telegram ID : @shear_blog_ir)

متن نوحه های محرم حاج محمود کریمی 94 به تفکیک سبهای محرم + دانلود صوت نوحه ها (بخش 2 شبهای 7 تا 10 محرم)  کلیک کنید.

نظرات  (۳)

احسنت.
خیلی با ارزش بود..
سلام خدا خیرتون بده فوق العاده بود دستتون درد نکنه
۰۹ مهر ۹۸ ، ۱۶:۰۸ محمود از مشهد

ممنون و خدا قوت. کار ارزشمندی می کنین هم از نظر ترویج آیین و حقانیت تشیع و هم از نظر توسعه زبان فارسی.