خاکریز مجازی

رسانه جوان بصیر و انقلابی

خاکریز مجازی

رسانه جوان بصیر و انقلابی

خاکریز مجازی
بصیرت، قرآن، حدیث، احکام، مناسبتهای مذهبی، دروس حوزه، مداحی، طلبگی ...
پیوندها

سایت نیروی دریایی امریکا گزارش داد که مقامات نظامی امریکا ساخت نمونه ایرانی RQ_۱۷۰ را تایید می کنند، اما احتمال می دهند که ایرانی ها برای ساخت این پهپاد از فن آوری امریکایی استفاده کرده اند و نسخه آنها اورجینال نیست.

سایت یو.اس.ناوی، متعلق به نیروی دریایی امریکا امروز گزارش داد؛ "مقامات نظامی امریکا اعلام کردند که ادعای اخیر ایران ممکن است اعتبار داشته باشد."سایت نیروی دریایی امریکا با اذعان به رخنه ایران در برنامه ها و اطلاعات سری تجهیزات نظامی امریکا و دستیابی به فن آوری های پیشرفته نظامی، تلاش کرد با طرح ادعاهای غیرفنی، افکار عمومی را نسبت به موفقیت اخیر ایران دچار تردید کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سایت یو.اس.ناوی، متعلق به نیروی دریایی امریکا امروز گزارش داد؛ "مقامات نظامی امریکا اعلام کردند که ادعای اخیر ایران ممکن است اعتبار داشته باشد."

این سایت اضافه کرد: "پهپاد به پرواز در آمده در ایران، از نوع لاکهید مارتین آر.کیو 170 سنتینل است که با مهندسی معکوس از نمونه اورجینال آن که در سال 2011 به دست ایران افتاد، ساخته شده و ژنرال حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران ایران دیروز اعلام کرده که برنامه تولید 4 فروند دیگر از آن تا سال 2015 طراحی شده است."

"ایران اعلام کرده که بر خلاف نسخه اصلی امریکایی این هواپیما که تنها برای عملیات شناسایی و جاسوسی استفاده می شود، نمونه ایرانی آن به توانایی انجام ماموریت های نظامی نیز ارتقا یافته است."

حاجی زاده گفت: «ما آن را برای هر دو ماموریت استفاده خواهیم کرد."

سایت نیروی دریایی امریکا افزود: این فرمانده ایرانی درباره برخی اظهار نظرها در ایالات متحده، که حتی دستیابی ایران به آر.کیو 170 را رد می کردند و برخی دیگر نیز که ساخت نمونه ایرانی آن را باور نداشتند، گفت: "ما هواپیمای بدون سرنشین امریکایی را پس نمی دهیم، چراکه غنیمت جنگی است، اما اگر تحریم های آمریکا علیه ایران لغو شود، شاید بپذیریم که یکی از هواپیماهای ساخت ایران را به آنها بدهیم".

" به گفته حاجی زاده، نمونه ایرانی، یک مدل مقیاس 60 درصد از مدل اصلی است. ویدیوی منتشر شده نیز این ادعای فرمانده ایرانی را تایید می کند، اما کارشناسان ما درباره صدای پخش شده در ویدئو تردید دارند و برخی می گویند که احتمالا صدای اصلی نیست."

"دانیل دولان، خلبان بازنشسته و کارشناس یو.اس.ناوی می گوید که صدا احتمالا به یک اف.4 یا هواپیمایی بزرگتر تعلق دارد."

واکنش پنتاگون به آر.کیو 170 ایرانی

ایران ادعا می کند که نسخه RQ-170 خود را با مهندسی معکوس از نمونه اصلی ساخته، پس موتورش هم باید اصلی باشد، اما منابع ما می گویند که به احتمال زیاد آنها از یک موتور جنرال الکتریک J79 با کمی تغییرات و یا یک مکدانل داگلاس F-4 یا فانتوم استفاده کرده اند.

ایران بیش از 200 فانتوم در اختیار دارد و در نتیجه، موتورهای فراوانی از این نوع در دسترس آنهاست.

 با این حال، با توجه به اندازه کوچک تر نمونه ایرانی، بیشتر احتمال دارد که آنها از جنرال الکتریک J85 که همان جنگنده  اف-5 است استفاده کرده باشند.

 

(کارشناسان پنتاگون که نتوانسته اند بهانه ای بجز صدای هواپیما را دست آویز قرار دهند، فراموش کرده اند که نسخه ایرانی این پهپاد، علاوه براجرای ماموریت های شناسایی، برای انجام عملیات نظامی نیز ارتقا یافته و طبیعی است که برای حمل و شلیک موشک و بمب و شرکت در جنگ، به موتور قویتری نیاز است.)



این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که کلنل استیو وارن، سخنگوی پنتاگون در نخستین واکنش به انتشار خبر به پرواز در آمدن نخستین آر.کیو 170 ایرانی گفته بود "هیچ راهی برای رخنه در تکنولوژی نظامی امریکا وجود ندارد"، اما حتی روزنامه های امریکایی نیز، بلافاصله تاکید کرده بودند سخنان وارن سند و اعتبار ندارد و سخنگوی پنتاگون فقط سعی کرد با کلمات بازی کند، چراکه آنها پیش از این نیز گفته بودند این هواپیما به علت نقص فنی در ایران سقوط کرده، اما چند روز بعد، با انتشار تصاویر هواپیمای امریکایی مشخص شد که کاملا سالم است و سقوطی در کار نبوده و "ایرانی ها در سیستم فوق سری ارتش امریکا نفوذ کرده و هواپیمای پیشرفته ارتش را شکار کرده اند".

انکار اصل بودن آر.کیو 170 ایرانی

زبان انکار و تردید افکنی مقامات و رسانه های امریکایی درباره شکار هواپیمای متجاوز این کشور توسط نیروهای دفاعی ایران از نخستین ساعات انتشار خبر به زمین نشاندن آر.کیو 170 پرکار بود و حتی با اعتماد به نفس ناشی از فیلم های هالیوودی گاهی با استهزا ایران همراه می شد، اما زمانی که ایران بخش هایی از تصاویر و فیلم های موجود در حافظه آر.کیو 170 امریکایی را رمزگشایی و از تلویزیون پخش کرد، فیگور متکبرانه ژنرال های امریکایی محو شد. چراکه آنها و شیفتگان داخلی شان نمی توانستند ادعا کنند که این تصاویر متعلق به آر.کیو 170 نیست و ایرانی ها خودشان از پایگاه های فوق سری ارتش امریکا در قندهار و نوادا و حتی درون آشیانه هواپیماهای جاسوسی و لحظات پرواز و فرود آنها فیلم گرفته اند!
 

امریکایی ها در ادامه گزارش های خود از تولید پهپاد ایرانی تلاش کرده اند جاسوسی از ایران را برای مخاطبان امریکایی خود توجیه کنند:

توانایی فنی ایران:
"ظرفیت فنی ایران ناشناخته است. این کشور در برخی از رشته ها مانند فناوری نانو سرآمد است و در پژوهش های مربوط به سلول های بنیادی از جمله کشورهای پیشتاز دنیاست. آنها حتی باوجود مجموعه ای از شدیدترین تحریم ها، برنامه هسته ای خود را پیش بردند و موفق به ساخت 8000 سانتریفیوژ ایرانی شدند.

ایرانی ها با وجود محدودیت های فراوان، ماهواره ای به نام امید را به فضا فرستادند و شواهد و مدارک، ثابت می کند که ایران وارد باشگاه علمی نخبگان شده که تنها 9 کشور در آن حضور دارند.

به همین دلایل است که ما به نظارت هوایی در داخل ایران نیاز داریم و طبق گزارش واشنگتن پست در اوایل سال 2005 بر اساس یک برنامه ویژه، پایگاهی در عراق به هواپیماهای بدون سرنشین ایالات متحده اختصاص یافت که ماموریت "نفوذ به حریم هوایی ایران" را داشتند و هماهنگ با ماهواره های جاسوسی، مخابراتی و هواشناسی، با استفاده از "رادار، ویدئو، عکاسی، فیلترهای مخصوص و ... به جمع آوری اطلاعات می پردازند تا هرگونه اثری از فعالیت های هسته ای ایران را بیابند."

 

"دانیل دولان، کارشناس نیروی دریایی امریکا  گفته است که ایران حداقل 4 هواپیمای بدون سرنشین دیگر امریکایی و 3 پهپاد اسرائیلی را نیز در اختیار دارد که به احتمال زیاد آنها را نیز کپی کرده و ارتقا داده است."

نظرات  (۱)

۲۳ آبان ۹۳ ، ۰۸:۵۶ محمد محمدیان
ما مثل اینکه ایرانی هستیما !!!


پاسخ:
به قول بر و بچس:
ما اینیم دیگه