خاکریز مجازی

رسانه جوان بصیر و انقلابی

خاکریز مجازی

رسانه جوان بصیر و انقلابی

خاکریز مجازی
بصیرت، قرآن، حدیث، احکام، مناسبتهای مذهبی، دروس حوزه، مداحی، طلبگی ...
پیوندها

وهابیان برای انحراف اذهان عمومی از قبح تخریب حرم ائمه بقیع(ع) و یافتن توجیهی بر تأخیرشان نسبت به تخریب گنبد و بارگاه پیامبر(ص) ادعا می‌کنند، زایده‌ای که روی گنبد مسجد النبی(ص) وجود دارد، شخصی است که تصمیم داشته با مواد منفجره گنبد سبز مسجد را منهدم کند، اما خداوند نخواسته چنین اتفاقی رخ دهد و او را مسخ کرده و در همان هنگام صاعقه‌ای از آسمان نازل کرده و او را به گنبد چسبانده و چون پیکر او از گنبد جدا نمی‌شده با پوششی او را در همان جا دفن کرده‌اند!

 هدف از جعل این خرافه آن است که چنین به مردم القا کنند که وجود گنبد و بارگاه بر قبور امامان شیعه در بقیع کار درست و خوبی نبوده و به همین دلیل به هنگام تخریب آن مکان، هیچ اتفاقی نیفتاده و معجزه‌ای هم به وقوع نپیوسته، اما از آن جا که حفظ گنبد و بارگاه حرم رسول خدا(ص) موضوعی استثنایی و موردنظر خداوند بوده، چنین اتفاقی افتاده است.

جالب‌تر این که چون گروهی از شیعیان از ساخت این خرافه توسط وهابیان و نیت پشت پرده آنان آگاهی ندارند و به سادگی این داستان را می‌پذیرند، آنان همه شیعیان را خرافی و ساده‌لوح معرفی می‌کنند و مایه تمسخر قرار می‌دهند.

 

اما حقیقت مطلب چیست؟ سید مجتبی عصیری در کتاب «پیامبر وهابیت» درباره برجستگی روی گنبد مسجد‌النبی چنین می‌نویسد:  

در حقیقت این برآمدگی پنجره‌ای بوده که بین آسمان و قبر مطهر حضرت(ص) قرار داشته و هر زمان که در مدینه خشکسالی می‌شده آن را باز و به برکت قبر مطهر آن حضرت، باران بر مردم نازل می‌شده است.

بر اساس برخی اسناد مورد قبول وهابیت، اولین بار، این کار به دستور عایشه صورت گرفت؛ در این باره «دارمی» از متقدمان علمای اهل سنت و مورد قبول وهابیت با سند معتبر در کتاب خود چنین می‌گوید: «مردم مدینه دچار قحطی شدیدی شدند؛ از این مشکل به عایشه شکایت بردند؛ او گفت: بالای قبر رسول خدا(ص) از سقف حجره حضرت، دریچه‌ای به سوی آسمان باز کنید تا بین آن و آسمان مانعی نباشد؛ چنین کردند و به حدی باران بارید که گیاهان رویید و شتران چاق شدند؛ آن قدر که پوست آن‌ها از چاقی ترک خورد و به همین سبب آن سال را سال ترک نامیدند».

بعدها باز کردن این دریچه جزو سنت‌های مردم مدینه شد و تا زمان «سمهودی» در قرن نهم نیز ادامه داشت؛ ولی پس از زمان او تنها جای آن باقی است، اما وهابیان که می‌دانستند دیده‌شدن چنین کرامتی برای رسول خدا(ص) اعتقاد آنان در مورد توسل به پیامبر(ص) و اولیای الهی را بر باد می‌دهد، با منحرف کردن اذهان مردم برای ترویج عقاید باطل خود کوشیدند.

منبع: فارس نیوز


سند مطلب

دارمی در سنن خود چنین آورده:

بَاب ما أَکْرَمَ الله تَعَالَى نَبِیَّهُ صلى الله علیه وسلم بَعْدَ مَوْتِهِ
93 - حدثنا أبو النُّعْمَانِ ثنا سَعِیدُ بن زَیْدٍ ثنا عَمْرُو بن مَالِکٍ النُّکْرِیُّ حدثنا أبو الْجَوْزَاءِ أَوْسُ بن عبد اللَّهِ قال قُحِطَ أَهْلُ الْمَدِینَةِ قَحْطًا شَدِیدًا فَشَکَوْا إلى عَائِشَةَ فقالت: انْظُرُوا قَبْرَ النبی صلى الله علیه وسلم فَاجْعَلُوا منه کووا إلى السَّمَاءِ حتى لَا یَکُونَ بَیْنَهُ وَبَیْنَ السَّمَاءِ سَقْفٌ قال فَفَعَلُوا فَمُطِرْنَا مَطَرًا حتى نَبَتَ الْعُشْبُ وَسَمِنَتْ الْإِبِلُ حتى تَفَتَّقَتْ من الشَّحْمِ فَسُمِّیَ عَامَ الْفَتْقِ.
باب کرامت‌هایی که خداوند به پیامبرش بعد از وفات آن حضرت داده است:
اوس بن عبد الله می‌گوید : مردم مدینه دچار قحطی شدیدی شدند؛ پس به عائشه شکایت کردند، عائشه گفت: به قبر رسول خدا (ص) رو بیاورید، و پنجره‌هایی از آن به سوی آسمان بگشایید؛ به طوری که بین قبر آن حضرت و آسمان سقفی نباشد. راوی می گوید: مردم همین کار را انجام دادند ؛ پس باران فراوانی بارید؛ تا جایی که گیاهان رویید و شترها آن قدر چاق شدند که از شدت چربی ترک برداشتند، به حدی که آن سال را سال ترکیدن نامیدند
سنن الدارمی ، ج 1، ص227،دار المغنی للنشر والتوزیع                  

                
پس از این ماجرا هر گاه خشکسالی می شد و مردم نماز استسقاء می خواندند به پیامبر(ص) متوسل می شدند و نتیجه هم می گرفتند.تا این که قبه خضراء در زمان عثمانی ساخته شد و با عقیده به این مطلب و به خاطر ویژه بودن این روزنه شکل و شمایلی هم به آن دادند که از دور شبیه قبر به نظر می رسد.
اما از زمان اغاز حکومت وهابی ها تا کنون این روزنه  باز نشده است و همانگونه که در تصویر مشاهده می شود با قفل و زنجیر بسته شده است و این امر به دلیل عقاید باطل آن هاست که هر کس به پیامبر یا ائمه علیهم السلام متوسل شود ، مشرک است .
البته جواب این سوال ما را که ، نظرتان در مورد شرک عائشه چیست ، نمی دهند و می گویند شما به صحابه و زوجات پیامبر(ص) توهین می کنید. کسی نیست بگوید شما محض رضای خدا یه چرخی در کتاب های معتبر خودتان بزنید و ببیند که چه کسی به آن ها توهین می کند و بعد سر شیعیان را به جرم شرک گرد تا گرد ببرید.
البته ما که می دانیم این حرف ها بهانه است و این گروه شاخ و برگ شجره ملعونه هستند .

نظرات  (۳)

جالب بود.عجب موجوداتی اند این وهابیا
پاسخ:
این ویدئو تقدیم به شما:
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
خسته نباشید.خدایی کسی نمیگه به این وحوش که ادم عاقل اون ادم رو گنبد چه غلطی میکرده اخه چجوری رفته تا انجا بالا اگه رعدو برق اینهمه محلک بوده که یارو چسبیده انجا چرا گنبد چیزی نشده ا**** *** ****** **** ******** ** ** ********* **** ** **** ** **** **
چه پنجره مسخره ای کمی عقلانه حرف بزنید این چه شباهتی به پنجره دارد ولی من حرف آن گروه را نیز قبول ندارم

پاسخ:
ممنون از این که با توجه و دقت مطلب ما رو مطالعه کردین.
و وقت گذاشتید و نظر دادین.
لبیک یا رسول الله