خاکریز مجازی

رسانه جوان بصیر و انقلابی

خاکریز مجازی

رسانه جوان بصیر و انقلابی

خاکریز مجازی
بصیرت، قرآن، حدیث، احکام، مناسبتهای مذهبی، دروس حوزه، مداحی، طلبگی ...
پیوندها

غزل مصیبت

من آماده ام با اشک چشام سر جاده ام

محیا شدی برای سفر میری کربلا من و هم ببر

امام زمان   امام زمان

جلو خیمه ها  صدا کن من و

 جلو عمه ها فدا کن من و

من و مادرم غلام تو کرد

بابام بچش و به نام تو کرد

من و با خودت ببر کربلا

بشم پاسبون دم خیمه ها

مراقب باشم تموم شبا

تسلا بدم به آل عبا

بیفته سرم به پای سرا

که دستی نره برا معجرا

که نیلی نشه روی عمه ها

نسوزه یه وقت موی عمه ها


پیش در آمد(مقتل)

ارباب ایستاد محرم شروع شد

تفسیر سرخ سوره ی مریم شروع شد

خورشید فاطمه چقدر آه میکشد

در چشم ماه بارش نم نم شروع شد

تا خیمه زد حسین در آن دشت

ماتم بنیان گزار خیمه ی ماتم شروع شد

از دور نیزه ها چقدر برق میزنند

باران اشک و ناله ی توام شروع شد

افتاد چشم مادر اصغر به حرمله

دوران تلخ واقعه کم کم شروع شد

صوت اذان اکبر لیلا بلند شد

بی تابی امیر دو عالم شروع شد

بادی وزید و دلهره افتاد در دلش

دلشوره های صاحب پرچم شروع شد

با تیر و نیزه اهل حرم روبرو شدند

مهمان آه و غربت و بغض گلو شدند

زینب چو دید کرببلا را دلش گرفت

بانویمان به وسعت دنیا دلش گرفت

حسی غریب در دل او جا گرفت و بعد

اهی کشید و بعد همان جا دلش گرفت

انگار مادرانه کسی ناله ای کشید

زینب گریست حضرت زهرا دلش گرفت

در گل نشست ناقه ی زینب شروع شد

ده روز روضه عالم بالا دلش گرفت

از ناقه روی دست عمویش پیاده شد

هر کودکی که از تب صحرا دلش گرفت

با این که دور ناقه ی عمه محارمند

اما میان حلقه ی آنها دلش گرفت

زانو رکاب کرد ابالفضل پیش پای او

با بوسه روی پیشانی سقا دلش گرفت

بغضی شکست آه دلی سوخت در حرم

زینب رسید کربلا خاک بر سرم

زمینه 1

ای یار من ای یار من

 ای یار بی زنهار من ای دلبر و دلدار من

ای مرحم و غم خوار من

ای در زمین ما را قمر           ای نیمه شب مار ا صحر

ای در خطر ما را سپر                  ای ابر شکر بار من

خوش میروی در جان من        خوش میکنی درمان من

ای دین و ای ایمان من           ای بحر گوهر دار من

ای شب روان را مشعله          ای بی دلان را سلسله

ای قبله ی هر قافله ای قافله سالار من

بسم الله ای روح البقا                    بسم الله ای شیرین لقا

بسم الله ای شمس و الضحی          بسم الله ای عین الیقین

کیست این  این کیست این هذا جنون العاشقین

 از آسمان خوش تر شده در نور او روی زمین

---------

این کیست این کیست این ذکر طوفانیست این

 این نور ربانیست این این گوهر جانیست این

بسم الله ای خون خدا             بسم الله ای شهد بلا

شاه شهید کربلا                      یابن امیر المومنین

زمینه 2

زیر پای ذوالجناح زمین داره میلرزه

رو رکاب آسمون نگین داره میلرزه

عقب یه قافله                   غباری از تنهایی

بانویی تو محمله               تو هاله ی زهرایی

اونی که دلا رو میبره داره میاد

همه ی ماها رو میخره داره میاد

علمدارش جلوی لشکر             ابالفضل پسر حیدر           به همراهش علی اکبر

غمای دنیا رو دلامون میباره          عزیز زهرا تو بیابون آواره

اونی که دلا رو میبره داره میاد

همه ی ماها رو میخره داره میاد

----------

با پاهای خسته و با چشمای بارونی

توی این کویر خشک دارن میان مهمونی

نگرون مادری                                   کنار یه گهواره

نگرون خشکی و                             نگرون شیر خواره

صدای فرشته ها به گوش داره میاد

سه ساله تو آغوش عموش داره میاد

بنی هاشم امید ارباب                 با جون و دل مرید ارباب              به سر منزل رسیده ارباب

چه التهابی تو نگاه اربابه           چه اظطرابی تو نگاه اصحابه

عمه ی سادات چقدر اینجا بی تابه

---------

یه طرف چشمه ی نور به سمت دریا میره

یه طرف کورور کورور سیاهی و شمشیره

یه طرف یه پرچمه                        که بیرق خورشیده

یه طرف تموم دشت                        لباس شب پوشیده

یه طرف صدای هلهله داره میاد

یه طرف سپاه حرمله داره میاد

پر از نیزه تمومه صحرا               کمون دارا جلوی دریا                 سر راه عزیز زهرا

چقدر پریشون چقدر اینجا دلگیره               قد یه دنیا دل زینب میگیره

تو دست دشمن تیغ و تیر و شمشیره

واحد

بریم نمون اینجا دلم شور میزنه

بریم ببین اون نیزه های دشمنه

بریم تو از پیشم بری مرگ منه

بریم  بیا بریم

بیا یکم کنار خواهرت بشین

بیا بشین و حال خواهر و ببین

بیا نزار بشم پریشون تر از این

بریم بیا بریم

ببین داره بند دلم پاره میشه

بببین داره قافله آواره میشه

ببین داره صحبت گوشواره میشه

بریم بیا بریم

ببین تب و تاب قافله رو

ببین علی اصغر بی حوصله رو

ببین محیا شدن حرمله رو

بریم بیا بریم

داداش فدات بشم ای تاج سرم

داداش یادم نمیره حرف مادرم

داداش بهم میگفت که کربلا میرم

داداش بیا بریم

حسین منم فدایی اول تو

حسین دلم خورده گره با دل تو

حسین دلم خون از این منزل تو

حسین حسین من

شور

من مستم ز بوی کربلا               از بوی سبوی کربلا

با اذن امیر علقمه                     راهیم به سوی کربلا

ایوالله به ساقی حرم

ایوالله یل ام بنین

ایوالله خداوند کرم

ایوالله علمدار و ببین

-----------

این لشکر همه دلاورن            تیغ بی نیام حیدرند

این لشکر همه برا حسین             همتای علی اکبر

ایوالله به دریای جنم

ایوالله مریدای حرم

ایوالله جوونای حرم

ایوالله شهیدای حسن

---------

سقای سپاه و خیمه ها              از نسل امیر لافتی  

شمشیر برنده حسین               شاگرد علی مرتضی

ایوالله به این عشق و شرف

ایوالله به سرباز ولی

ایوالله یل شاه نجف

ایوالله به شاگرد علی

-------

صلی الله علی الباکین علی الحسین

حسین



                                  تایپ : مجتبی نظری پور

منبع : وبلاگ شعر و سبک shear.blog.ir

نظرات  (۲)

واقعا دمتون گرم
خدا خیرت بده