خاکریز مجازی

رسانه جوان بصیر و انقلابی

خاکریز مجازی

رسانه جوان بصیر و انقلابی

خاکریز مجازی
بصیرت، قرآن، حدیث، احکام، مناسبتهای مذهبی، دروس حوزه، مداحی، طلبگی ...
پیوندها

روضه 1

سر در آورد ز کاری که بزرگان کردند

دل پریشان شد از آن مو که پریشان کردند

درد شد جمله از آن درد که درمان کردند

عاقبت فاش شد آن راز که پنهان کردند

فاش شد خورد و کلان جمله ذبیحند همه

همه مصلوب تجلای مسیحند همه

از بلندی دل گودال تماشایی بود

گوشه ای بود که صد پرده دل آرایی بود

قامتی بود که چون محشر غوغایی بود

چون تماشای حق آغاز تمنایی بود

دید زیر سم مرکب چو جمال رب را

مرکبش شوق شد و کرد رها زینب را

روضه 2

از حرم تا دل گودال تماما دل شد

رای مردان زد و در طفلی خود کامل شد

گه شد راه و گهی شوق و گهی منزل شد

روبرو بر سر شه با نفس قاتل شد

دید از جلوه ی پیدا رخ پنهان دارد

این حسین است دو صد حاجب و دربان دارد

گفت با قاتل کین زلف رها کن از کف

در شب قدر رهت نیست مکن عمر تلف

مده تاب این همه این سلسله هر سو یه طرف

میکنم شکوه اگر راه من افتد به نجف

کی علی گفتم و قاتل به سخن گوش نکرد

سر این سلسله را برد و به من گوش نکرد

دست برداشت که بردارد از آقا شمشیر

گفت یا دست ز من میشکند یا شمشیر

برد قاتل به هوای سر مولا شمشیر

چرخ میزد به سر عالم بالا شمشیر

طفلکی دست دعا را سر محراب گرفت

دست خود را سر آیینه چنان قاب گرفت

دستش از پوست چو آویخت به دامان حسین

اولیا جمله شدند از غم گریان حسین

ضربان دل عبداله و شریان حسین

هر دو یک نبض شدند از سر ایمان حسین

خون سرخ حسن و خون حسین است یکی

کثرت مست دروغ است بود مست یکی

معنی ؛ این مقتل پر رشک ز جنس دگر است

مقتل طفل حسن از همه کس خوب تر است

دست و پا زد به محیطی که دل است و جگر است

دست و پا زد به محیطی که ز حق با خبر است

دست و پا زد به محیطی که نبی لب میزد

مصطفی بوسه بر این سینه مودب میزد

زمینه 1

ای همه دین من ای شه بی کفن

من هلاک تو و  تو همه عشق من

من حسینی ام و کربلایم وطن

ای شهید خدا کشته ی گریه ها

مرحم سینه ها ما همه سینه زن

یابن خیر النسا زاده ی مرتضی

 سبط پاک نبی روح و جان حسن

ای شهیدان تو  جمله عیسی دم و

جای جولان تو عرصه ی عالم

مهر تو تا ابد مهر آدم شدن

بسم الله ای روح البقا               بسم الله ای شیرین لقا

بسم الله ای شمس و ضحی       بسم الله ای عین والیقین

سلام ما بر تو و به نازنین پیکرت

سلام ما بر تو و به اصغر و اکبرت

سلام ما بر تو و به خواهر مظطرت

سلام ما بر تو و امیر آب آورت

بیا و دریاب مرا امیر و سلطان من

تویی تو ارباب من                        تویی تو مهتاب من

تویی می ناب من 

به عشق تو میشوم                          با جهان تن به تن

بسم الله ای روح البقا               بسم الله ای شیرین لقا

بسم الله ای شمس و ضحی       بسم الله ای عین والیقین

این کیست این کسیت این

این ذکر طوفانیست این

این گوهر جانیست این

این عشق ربانیست این

بسم الله ای خون خدا              بسم الله ای شهد بلا

ای ساکن کرب و بلا                  یابن امیر المومنین

زمینه 2

شکر خدا را که در پناه حسینم

عالم از این خوب تر پناه ندارد

میزنم دل به دریا                       من غلامم تو مولا

تو برا من عمو جون                    هم عمویی هم بابا

عمو توی میدون  تموم تنش خون

بزار برم ای عمه کنار عمو جون

میمیرم اگه کاری ازم بر نیاد                   میمیرم اگه عمرمن الان سر نیاد

-------

دیگه جون نداره تن پاره پاره

کاشکی یکی پیدا شه براش آب بیاره

من میرم تا سپر بشم سینم براش            من میرم تا بیفته دو دستم به پاش

----------

دیگه کارش تمومه                    بین گودال عمومه

عمه جون این صدای                  ناله ی یه مظلومه

--------

چقدر زخم شمشیر چقدر نیزه و تیر

من و سپر کن تو این جدال نفس گیر

افتاده توی آغوش تو بال من                               میبینی حسن اومده دنبال من

با چه وضع و چه حالی             اومدم دست خالی

اومدم اما دیدم                         تو میون گودالی

واحد

سر می نهد تمام فلک زیر پای او

دل میبرد ز اهل حرم جلوه های او

عبدالله است ایل و تباری کریم داشت

با این حساب عالم و آدم گدای او

انگار قاب کوچکی از عکس مجتبی

هر لحظه میتپد دل زینب برای او

او حس نمیکن که یتیم است و خون جگر

تا با حسین میگذرد لحظه های او

بالا تر از تمامی افلاک مینشست

وقتی که بود شانه ی عباس جای او

نیمش حسن و نیمه ی  دیگر حسین بود

بوی مدینه میرسد از کربلای او

مثل رقیه روح و روان حسین بود

او هم چو عمه دل نگران حسین بود

-----------

اگه شرم از خیر البشر دارید                از محشر کبری خبر دارید

دست از سر عموم بردارید

این که دارید تشنه میکشید عمومه

رهاش کنید مصله ی کشته حرومه

کار عموم با همین زخما تمومه

-------

رو زمین غرق خون و بی جونه                      بدنش زیر زخما پنهونه

به خدا که زنده نمیمونه

چی کار کنم کاریه تموم زخماش

چی کار کنم این نفسا بی دوومه

کار عموم با همین زخما تمومه

-------

زیر سر نیزه ها و شمشیره                           تمومه جوشنش پر از تیره

نمی بینید که داره می میره

این خسته ی پر شکسته رو ببینید

این کشتی غرق خون روبرومه

کار عموم با همین زخما تمومه

روزای دفاع                                    چه روزایی بود

شب حمله ها                               چه شبایی بود

دلای همه                                        کربلایی بود

شور

حالا اگه یادمون بره اون روزا رو بی دردیه

حالا اگه یادمون بره اون خونا رو نامردیه

دفاع با عزت ما

رشادت ملت ما

 امام و راه شهدا

مسافرای کربلا

سپاهیا ارتشیا

 بسیجیای با وفا

مردای نوجوون ما

هر کی بود تو ادعا

حالا اگه یادمون بره اون روزا رو بی دردیه

حالا اگه بی خیال بشیم فتنه ها رو نامردیه

-----------

داغ دیده ها سینه سوخته ها

رزمنده ها خط شکنا

سنگر سازا شب شکنا

امداد گرا دیده بانا

حیدریا حسینیا

با ادبا با مراما

زمزمه ی نماز شبا

سینه زدن تو جبهه ها

----------

بی سیم چیا تیر بار چیا

تدارکات تخریب چیا

 لباس خاکی تن بسیجیا

که روش نوشته بود                          حسین کرب و بلا

یه دنیا دشمن           همه روبروی ما

ولی خرید فاطمه                آبروی ما

حالا اگه هر کسی توی این راه بمونه با حیدره

دعای مولا همیشه پشت و پناه رهبره


تایپ : مجتبی نظری پور

منبع : وبلاگ شعر و سبک shear.blog.ir

نظرات  (۱)

عالی بود. اجرتان با بی بی دوعالم