خاکریز مجازی

رسانه جوان بصیر و انقلابی

خاکریز مجازی

رسانه جوان بصیر و انقلابی

خاکریز مجازی
بصیرت، قرآن، حدیث، احکام، مناسبتهای مذهبی، دروس حوزه، مداحی، طلبگی ...
پیوندها
۰۳ دی ۹۵ ، ۱۶:۵۲

دانلود مستند "آخوند چینی"

حجت الاسلام آقایی معروف به آخوند چینی گفت: اگر یک بهایی در محله‌ای سکونت داشته باشد، دشمنان، آن قدر مانور می‌دهند که تصور می‌کنید،کل اهالی آن محله، بهایی هستند، با این حال، ما نسبت به 17میلیون مسلمان چینی که محب اهل بیت هستند، بی‌توجهیم.


 تسنیم: «آخوند چینی دات کام»، مستندی به کارگردانی محمدتقی رحمتی از زندگی یک روحانی است که زبان چینی آموخته و زندگی خود را وقف معرفی اسلام و ایران به چینی‌ها کرده است، این مستند که محمدتقی رحمتی، کارگردانی آن را برعهده داشته است در سومین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، حضور داشت.

حجت الاسلام عسگر آقایی معروف به «آخوند چینی»، درباره حضور جشنواره عمار در چین و سوژه‌های فیلمسازی آن، گفت: اولین نکته‌ای که درباره حضور عمار در چین باید در نظر گرفته شود، توجه به آداب و فرهنگ مسلمانان چین است و یکی از راحت‌ترین راه‌های آن، از طریق شبکه اجتماعی پرطرفدار چینی‌ها، به نام کیوکیو(QQ) و سایت «نور اسلام» است که بیشتر مردم چین در آن عضو هستند.

حجت الاسلام آقایی در همین باره ادامه داد: مسلمانان چینی، از طریق شبکه اجتماعی QQ، کلیپ‌های زیادی را منتشر می‌کنند که منبع خوبی برای شناخت و آشنایی با فرهنگ آنان است.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: مسلمانان کشور چین که بیش‌تر در منطقه «سین کیانگ»، زندگی می‌کنند، مسجدمحور هستند به طوری‌که معمولا اکثر مراسم‌ها و برنامه‌های خود مثل سحری و افطاری ماه رمضان، عزاداری و حتی عروسی را، در مسجد برگزار می‌کنند و از این لحاظ مساجد در چین، اهمیت بسیاری برای مسلمانان دارد، البته فرهنگ چینی هم با فرهنگ اسلامی آمیخته شده و برخی از آداب چینی مثل روشن کردن عود، در مساجد اجرا می‌شوند.

حجت الاسلام آقایی در همین باره ادامه داد: مسجد در چین، به نوعی حوزه علمیه محسوب می‌شود، طلبه‌ها در مساجد، هم درس می‌خوانند، هم اقامت دارند، هم در اتاق مخصوصی که برای روحانیون در نظر گرفته شده است به سوالات مردم پاسخ می‌دهند و کاربردهای دیگری که مسجد را علاوه بر یک مکان عبادی، به محلی علمی، فرهنگی و اجتماعی تبدیل کرده است که هزینه‌های آن هم، معمولا از طریق انجمن‌های اسلامی و خمس پرداختی مردم، تامین می‌شوند.

نظرات  (۲)

۰۳ دی ۹۵ ، ۲۱:۰۶ سیامک پور اسد
✔ و +
۰۵ دی ۹۵ ، ۰۷:۵۳ ....همنشین عقل ....
خدا حفظشون کنه ان شاءالله تعالی